شاتا- معاون جدید امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهم‌ترین برنامه‌های خود را برای توسعه بخش معدن اعلام کرد و گفت: برای اینکه بخش معدن به حاشیه نرود باید به کمک اهالی معدن اقدام عملی را انجام دهیم. سید جعفر سرقینی در مراسمی با حضور کارکنان معاونت امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه باید راه را برای توسعه بخش معدن هموار کرد، گفت: در سال‌های اخیر به‌رغم اینکه فضای کسب و کار طی سال‌های اخیر چندان مطلوب نبوده است، اما اقدامات بزرگی در زمینه توسعه حوزه معدن انجام شده است. وی در بخش دیگری از سخنانش به ادغام وزارت معادن و فلزات و صنایع هم اشاره کرد و گفت: در آن زمان برای اینکه بخش معدن بعد از ادغام به حاشیه نرود اقدام به تاسیس سازمان توسعه معادن کردیم. از همین رو بعد از ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی برای اینکه بخش معدن به حاشیه نرود با کمک اهالی معدن باید یک اقدام عملی جدی انجام دهیم.

سرقینی ادامه داد: این اقدام عملی باید پس از بررسی‌های لازم و با کمک همه اهالی بخش معدن صورت بگیرد و خوشبختانه وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت هم برای این منظور اعلام آمادگی کرده است.

وی بابیان اینکه سهم معدن از تولید ناخالص ملی باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: با یک برنامه ریزی مناسب برای کاهش هرچه بیشتر صادرات محصولات معدنی به صورت خام یا با ارزش افزوده پایین، خواهیم توانست سهم بخش معدن از تولید ناخالص داخلی را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه از توسعه فعالیت‌ بخش خصوصی در معادن و صنایع معدنی به صورت جدی حمایت خواهد کرد، گفت: بخش خصوصی هنوز کارهای بزرگ معدنی را در کشور شروع نکرده است. ما باید حمایت کنیم تا خصوصی‌ها نیز در بخش معدن دست به کارهای بزرگ بزنند.

وی افزود: در بحث حاکمیتی باید طرحی را ارائه کنیم، تا توازن کافی در بخش‌های مختلف زنجیره تولید محصولات معدنی به خصوص فولاد ایجاد شود.

سرقینی ابراز امیدواری کرد با تعریف سازو کاری مناسب زمینه حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در بخش معدن کشور فراهم شود. وی اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی از اکتشاف معادن گرفته تا فرآوری محصولات معدنی می‌توانند به توسعه معادن کشور کمک کنند.

این مقام مسوول در پایان سخنانش از زحمات جعفری در زمان تصدی این پست تقدیر و برای وی در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.