بزرگ‌ترین و نخستین معدن سنگ آهن «پلاسری» (دانه‌بندی ریز) با حضور معاون وزارت صنایع و معادن در سنگان خواف واقع در خراسان رضوی بهره‌برداری شد. معاون امور معادن وزیر صنایع و معادن در مراسم بهره‌برداری از این معدن گفت: تلاش دولت نهم بر این است که به جای رقابت با بخش‌خصوصی رفیق این بخش باشد.محمد حسین بصیری افزود: باید بین بخش‌خصوصی که به دنبال رانت‌خواری یا منافع مقطعی است با بخش‌خصوصی که هدف اصلی‌اش سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی جامعه است تفاوت قایل شد.

وی گفت: ‌دوره رانت‌خواری و منافع مقطعی در اجرای طرح‌های مختلف به پایان رسیده و بخش‌خصوصی باید بداند اگر با انگیزه کار، تلاش و رونق اقتصادی به فعالیت‌های اقتصادی بپردازد مورد حمایت دولت است.

او افزود: دولت نهم به هیچ عنوان از بخش‌خصوصی رانت‌خوار حمایت نمی‌کند.معاون وزیر صنایع و معادن همچنین گفت: معادن سنگ آهن سنگان خواف از نظر میزان ذخایر معدنی رتبه دوم کشور و رتبه یازدهم جهان را دارا است.

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ۳۰درصد معادن سنگ آهن کشور متعلق به سنگان است. محمدرضا سجادیان مجموع ذخایر سنگان خواف را یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تن ذکر کرد.مصطفی صفوی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع و معدن احیای سپاهان اصفهان هم در این مراسم گفت: با توجه به ذخایر سنگ آهن سنگان خواف، کارهای مقدماتی و مطالعاتی استخراج این ذخایر از دو سال گذشته توسط این مجتمع شروع شده است.وی گفت: روزانه ۸۰۰ تن سنگ آهن از این معدن استخراج می‌شود.