رییس هیات عامل ایمیدرو از آماده شدن ۱۴ طرح معدنی و صنایع معدنی برای افتتاح خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ «حسن پلارک» با اعلام این خبر تصریح کرد: «این طرح‌ها گستره وسیعی از حوزه معدن و صنایع معدنی را دربر می‌گیرد که برخی از آنها شامل کارخانه کنسانتره ۶/۲ میلیون تنی سنگان، ‌احیای مستقیم غدیر ایرانیان، ‌پست ۴۰۰ کیلوولتی، پالایش قطران، ‌اتوماسیون برق مبارکه، ‌تکمیل خطوط نورد سرد، ‌بازسازی و افزایش ظرفیت نورد گرم در مبارکه‌ و همچنین طرح عظیم فولادسازی هرمزگان، گازرسانی مس سرچشمه و ... است.»

به گفته معاون وزیر صنایع و معادن بسیاری از این کارخانه‌ها در مرحله تولید آزمایشی قرار دارند و در انتظار افتتاح به سر می‌برند.

وی همچنین یادآور شد: «سال گذشته نیز ۸ کارخانه در این حوزه‌ها وارد مدار تولید شد که ثمره آن رشد تولید

مواد معدنی و صنایع معدنی از سال جدید است.»

«پلارک» درباره میزان سرمایه گذاری در آن تعداد طرح گفت: «با راه‌اندازی پروژه‌هایی همچون تجهیز گل گهر۲و ۴، ‌بازسازی کوره شماره یک ذوب آهن، ‌افتتاح ورق خودرو چهار محال و بختیاری، ‌گندله‌سازی گل‌گهر و... ۷۷۰ میلیارد تومان سرمایه جذب این بخش شد.»

به گفته وی، ‌با راه‌اندازی این طرح‌ها، ‌زیرساخت‌های لازم برای تامین مواد اولیه و نیز تولید محصول نهایی در بخش‌های معدن و صنایع معدنی فراهم شد.