احمدی‌نژاد: اقدامات صنعتی، بی‌نظیر و افتخارآمیز است

گروه صنعت و معدن - مراسم روز صنعت و معدن در حالی امروز برگزار می‌شود که رییس جمهوری در دیدار وزیر و شورای معاونان وزارت صنایع با وی، اقدامات انجام شده در عرصه صنعت را افتخارآمیز و بی‌نظیر دانست، اما ... بر لزوم رعایت دقیق استانداردها از سوی موسسه استاندارد، توزیع صنعت و پروژه‌های صنعتی در سراسر کشور و خروج دخانیات از انحصار تاکید کرد.

مدیر متخصص و توانمند

«محمود احمدی‌نژاد» اظهار کرد: امروز وجود مدیریت متخصص و توانمند در بخش صنعت، خودباوری عمیق و روش‌ها و امکانات داخلی، ظرفیت مناسبی برای ایجاد جهش در عرصه صنعت کشور فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، «احمدی‌نژاد» عصر روز پنج شنبه در دیدار وزیر و شورای معاونان وزارت صنایع و معادن با قدردانی از زحمات صورت گرفته در بخش صنعت کشور اظهار کرد: رشدی که در عرصه صنعت در دوران پس از انقلاب و به ویژه در سال‌های اخیر صورت گرفته، افتخارآمیز و غیرقابل تصور است.

خودباوری تقویت شده

رییس‌جمهور عامل اصلی پیشرفت ملت ایران در عرصه‌های مختلف به خصوص صنعت را تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس دانست و گفت: خودباوری بالاترین ارزش یک ملت است که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. امروز به واسطه تعمیق خودباوری هر کالایی که در اختیار صنعت گران و متخصصین داخلی قرار داده شود، قادر به تولید آن هستند در حالی که در گذشته با اینکه منابع مالی هم وجود داشت باید نیازهای خود را از دیگران تامین می‌کردیم، اما امروز چون نگاه‌ها تغییر یافته و خودباوری تقویت شده است، در بازار روز دنیا کالایی وجود ندارد که متخصصین ایرانی نتوانند آن را تولید کنند.

رییس‌جمهور گفت: وزارت صنایع باید برنامه ویژه‌ای برای معرفی توانمندی‌های خود به ملت ایران و دیگر ملت‌ها داشته باشد، چرا که ملت‌ها با مشاهده پیشرفت‌های صورت گرفته از سوی ایران، انرژی و توان گرفته و خودباوری و اعتماد به نفس شان تقویت می‌شود.

«احمدی‌نژاد» با تاکید بر اینکه باید روحیه خودباوری هر چه بیشتر تقویت یافته و تا اعماق بخش صنعت گسترش یابد، گفت: امیدوارم در پایان برنامه پنجم و حتی دولت دهم، صنعت کشور به جایی برسد که هم غیرقابل برگشت و هم تثبیت شود.

رییس جمهور با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت تولیدات داخلی به منظور حضور در بازارهای جهانی اظهار کرد: حضور صنایع و کالاهای ایرانی در کشورهای خارجی، پرچم و نماد فرهنگ ایران به شمار می‌رود و موجب تغییر باورها و نیز علاقه هر چه بیشتر ملت‌ها نسبت به فرهنگ ایرانی و اسلامی ‌می‌شود. «احمدی نژاد» در ادامه خواستار حمایت از ابتکارات و نوآوری‌های داخلی از سوی وزارت صنایع و معادن شد و گفت: استفاده از نوآوری‌ها و تجاری کردن آنها، موجب رشد و ارتقای صنعت کشور خواهد شد.

اشتغالزایی شود

رییس جمهور تصریح کرد: باید به سرعت صنعت را به پیش برد تا هم اشتغال افزایش پیدا کند و هم تولید و ثروت ملی کشور بیشتر شود.

«احمدی‌نژاد» اهمیت فرهنگ‌سازی در تولید کالاهای صنعتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کالای صنعتی فقط یک وسیله اقتصادی نیست، بلکه هر کالایی که به زندگی انسان وارد می‌شود دارای نقش و اثرات فرهنگی و اجتماعی است از این رو باید این مساله در تولید محصولات صنعتی با نگاه دقیق و ظریف مورد توجه قرار گیرد.

«استاندارد»، موسسه لوکس نیست

رییس جمهور همچنین با تاکید بر رعایت دقیق استانداردها از سوی موسسه استاندارد گفت: تا قبل از این، موسسه استاندارد صرفا یک موسسه لوکس محسوب می‌شد، در حالی که باید تمام ابعاد تولید از کوچک‌ترین کالا تا پیچیده‌ترین کالاها و حتی خدمات را زیر نظر داشته باشد، چرا که با سلامت، حیثیت و منابع مردم و نیز ثروت ملی سروکار دارد. «احمدی نژاد» با بیان اینکه وزارت صنایع و معادن باید توزیع صنعت و پروژه‌های صنعتی را در سراسرکشور مدیریت کند، اظهار کرد: عدالت در توزیع صنایع باید در کنار توانمندی‌ها و موقعیت جغرافیایی مورد توجه مسوولان باشد، چرا که همه نقاط کشور باید متناسب با هم پیشرفت کند. وزارت صنایع باید با برنامه‌ریزی دقیق، صنایع مختلف را در سراسر کشور متناسب با امکانات منطقه توزیع کند.

«احمدی نژاد» با اظهار خرسندی از وجود هماهنگی و همدلی بین بخش‌های مختلف صنعت کشور گفت: باید این هماهنگی و همدلی را هرچه بیشتر حفظ و تقویت کرد و در خدمت تعالی و پیشرفت کشور قرار داد.

انحصارزدایی از «دخانیات»

رییس جمهور همچنین با اشاره به گزارش مدیر شرکت دخانیات گفت: در بخش دخانیات نباید هیچ‌گونه انحصار و امتیاز ویژه ای وجود داشته باشد و باید از اقدامات ساختگی در زمینه سیگار و قاچاق آن جلوگیری شود.

در این دیدار وزیر صنایع و معادن نیز گزارشی از شاخص‌های صنعت و نیز فعالیت‌های صنعتی در سراسر کشور ارائه کرد و سپس هر کدام از معاونان و مسوولان وزارت صنایع و معادن گزارش‌های اختصاصی در حوزه مسوولیت خود را ارائه کردند.