شرکت پتروپارس به منظور فاینانس حدود ۲/۱میلیارد دلاری فاز ۱۲ پارس‌جنوبی در سال جاری، به‌زودی با شرکت نیکو قرارداد امضا می کند. سلیمان فهیمی، مدیر طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی در گفت‌وگو با شانا تصریح کرد: وزارت نفت نیز در سال جاری اختصاص ۳میلیارد دلار اعتبار دیگر برای توسعه فازهای باقیمانده پارس جنوبی را دنبال می‌کند که امید است با توجه به اولویت دار و نزدیک به تولید بودن طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی، از منابع بعدی نیز به این فاز اختصاص یابد.

چندی پیش به منظور اولویت در اجرای طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی، تامین اعتبار پروژه در دستور کار قرار گرفت و بر اساس قول وزیر نفت و شرکت پتروپارس قرار شد، دو میلیارد دلار از صندوق به شرکت نیکو اعتبار داده شود تا به این فاز اختصاص یابد.

مدیر طرح توسعه فاز ۱۲ پارس‌جنوبی مجموع سرمایه‌گذاری فاز ۱۲ پارس جنوبی را ۷میلیارد و ۶۵۰میلیون دلار برآورد کرد و گفت: فاز ۱۲ پارس جنوبی مشتمل بر سه فاز A و B و C است و امسال از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت و مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به نام سال پیشرفت و جهش پارس جنوبی نامیده شده است؛ بر این اساس هم‌اکنون فعالیت‌های اجرایی طرح توسعه این فاز در همه بخش‌های خشکی، دریا و حفاری به صورت فعال و مستمر ادامه دارد. وی فاز ۱۲ پارس‌جنوبی را نزدیک‌ترین فاز به بهره‌برداری خواند و پیش‌بینی کرد پس از فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی زودتر از سایر فازهای این میدان مشترک به تولید برسد و نقش چشمگیری در تامین نیاز داخلی و صادرات گاز ایفا کند.