دهمین دوره سمپوزیوم سالانه فولاد ۳۰بهمن تا ۲ اسفند سال‌جاری با رویکرد «خصوصی‌سازی و سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت فولاد» در فضایی به وسعت ۵۰۰۰ مترمربع و با حضور بیش از ۱۱۰ شرکت داخلی و ۳۰ شرکت خارجی در بندرعباس برگزار خواهد شد. شرکت‌های فولاد هرمزگان، مجتمع فولاد جنوب، فولاد کاوه جنوب، فولاد ایسار پارس، گلوبال ایسارپارس، تاتا استیل، آلومینیوم المهدی و... در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس مستقر هستند، افزون بر این شرکت‌های ذوب‌اهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، ملی مس، سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان و... در منطقه مشغول فعالیت هستند.

این سمپوزیوم که با حمایت ایمیدرو و میزبانی منطقه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس برگزار می‌شود، فعالان عرصه فولاد، از بالاترین مقام اجرایی دولتی تا بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده فولاد، شرکت‌‌های مرتبط با این صنعت، صنایع بالادستی و پایین‌دستی، متخصصان و... را به مدت ۳ روز گردهم می‌آورد تا در زمینه آخرین دستاوردهای پژوهشی، بررسی موانع و چالش‌ها، نحوه تعامل با یکدیگر و راهکارهای پیشبرد اهداف به بحث بنشینند.

همواره در کنار سمپوزیوم، نمایشگاهی جهت ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و صنعتی در زمینه‌های مختلف نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد استفاده در صنایع فولاد و معادن وابسته به آن، همچنین نمایش جدیدترین محصولات فولادی دایر می‌شود.