به گفته مدیرعامل شرکت نفت وگاز، پارس برنده مناقصه ساخت نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی عسلویه مشخص شده و قرارداد آن به زودی امضا خواهد شد. اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: برنده مناقصه ساخت نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی تولید برق عسلویه مشخص شده است.

وی گفت: برنده مناقصه مذکور شرکت مپنا بوده که قرارداد آن به زودی امضا خواهد شد. ارزش این قرارداد ۲۶۶میلیون یورو برآورد شده است.

ترکان در خصوص علت تغییر نام فاز ۱۴ به فازهای ۲۳ و ۲۴، اظهار داشت: تغییر نام فاز ۱۴ به فازهای ۲۳ و ۲۴ علت فنی دارد که مربوط به مهندسی مخزن است. ظرفیت این فازها بیش از یک فاز است که به همین دلیل تعریف جدیدی از آن صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا، فاز ۱۳ A نیز به فاز ۱۴ تغییرنام یافت. گاز فازهای ۲۳و ۲۴ نیز به مصرف داخلی و صادرات اختصاص

خواهد یافت.

مدیر عامل نفت و گاز پارس یادآور شد: فازهای ۶و۸ در راه‌اندازی تاخیر خواهند داشت. در حال حاضر بویلرهای آن نصب و روشن شده ولی هنوز خط اصلی استارت نخورده است. منتظر برنامه جدید شرکت پتروپارس دراین زمینه هستیم تا میزان تاخیر مشخص شود.

وی گفت: افزایش ظرفیت و برخی مسائل ریزه کاری دیگر سبب تاخیر در راه‌اندازی و پیش‌راه‌اندازی این سه فاز شده است. تغییر ماشین‌آلات وسفارش ابزارهای جدید در راستای افزایش ۳۰درصدی ظرفیت این سه فاز نیز باید صورت گیرد که همین امر قدری زمان راه‌اندازی را به تاخیر می‌اندازد.