گروه بنگاه‌ها: فروشگاه‌های زنجیره‌ای کیوان با هدف انجام فعالیت‌های کارآمد و ارائه خدماتی متمایز در صنعت خرده‌فروشی تخصصی تجهیزات برقی و الکترونیک از قبیل کالاهای دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و برق و روشنایی طی مراسمی با حضور مقامات دولتی و مدیران ارشد این شرکت، فعالیت خود را آغاز کرد.

این فروشگاه زنجیره‌ای مهم‌ترین ماموریت خود را به کارگیری ابزارهای نوین و خدمات مدرن در راستای ایجاد مرجع خرید تخصصی، با تنوع محصولات و با تاکید بر سبک زندگی ایرانی قرار داده و در این راستا، به‌طور مداوم بر ارتقای فرآیندهای اجرایی و نظارتی کوشش می‌کند.

مهدی ثابت راسخ، مدیرعامل شرکت کیوان در مراسم افتتاحیه گفت: با توجه به نبود یک سیستم عرضه ساختار یافته در بازار ایران، با تیمی از مهندسان دانشگاه‌های برتر کشور، به دنبال ایجاد یک زنجیره تامین بزرگ و مناسب از کالاهای الکترونیک بودیم تا بتوانیم یک بازار هدف مشخص را ابتدا در ایران و سپس در کشورهای همسایه ایجاد و در گام بعدی به تولید محصولات ایرانی و ارائه یک برند قابل اعتماد در صنعت برق و الکترونیک اقدام کنیم. راسخ در ادامه این مراسم ضمن تاکید بر اینکه ما یک فروشگاه تخصصی هستیم، ادامه داد: این فروشگاه مجهز به بخش مشاوره‌های تخصصی، بخش VIP، بخش نگهداری کودک و استراحت آقایان، بخش کالاهایی که در خانه تولید می‌شوند و همچنین کارگاه‌های آموزشی است.

شرکت فروشگاه‌های کیوان در حالی اولین مگا استور خود را در خیابان حافظ، قلب بازار تجهیزات الکترونیک تهران افتتاح کرده که قصد دارد در آینده‌ای نزدیک در نقاط مختلف شهر و سپس در سراسر ایران بزرگ‌ترین مراکز فروش کالاهای برقی و دیجیتالی را ایجاد کند. البته این فروشگاه‌ها تنها معطوف به فروش فیزیکی محصولات نیستند. راسخ در این رابطه افزود: ما در حال طراحی فروشگاه آنلاین هستیم و با فاصله‌ای ۵ تا ۶ ماهه نسخه آنلاین فروشگاه‌های کیوان را به بازار عرضه می‌کنیم. هدف ما از این فاصله زمانی، شناخته شدن و کسب اعتبار برند کیوان بود تا پس از آن بتوانیم راحت‌تر با مشتریان خود در فضای مجازی و فروش آنلاین ارتباط برقرار کنیم.

در این مراسم همچنین محمدرضا مس‌فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران طی سخنانی ضمن استقبال از ایده جذاب مگااستور کیوان و تبریک به مدیران آن گفت: با توجه به اینکه در استان تهران حدود ۴۲۰ هزار واحد صنفی داریم که بسیاری از آنها با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند،‌ شکل‌گیری چنین مراکزی حتما می‌تواند در راستای بهبود سیستم توزیع کالا و زنده نگه‌داشتن بسیاری از این واحدها کمک شایانی کند. مس‌فروش همچنین تاکید کرد: اگرچه دیدگاه ما این است که بازارهای سنتی را حفظ کنیم، اما مطمئنا حضور مجموعه‌هایی همچون فروشگاه کیوان باعث رقابتی‌تر شدن فضای بازار خرده‌فروشی، بالا رفتن کیفیت خدمات و کالاها، بهبود ارتباط با مشتریان و افزایش رفاه جامعه می‌شود.