رتبه پالایشگاه نفت آفتاب، در تولید روغن

وی با اشاره به جذب۲۰۰ نیروی جوان افزود: ابتدای امسال تعداد نیروهای شاغل شرکت پالایش نفت آفتاب ‌هزار و ۵۱۷ نفربود که اکنون تعداد آنها به ۲‌هزار و ۴۰۲ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه بند و تبصره‌‌ای برای سابقه کاری در آزمون استخدامی این پالایشگاه لحاظ نشده است، اظهار کرد: بیشتر بنگاه‌‌های اقتصادی یکی از ابزارهای اصلی در جهت فرآیند جذب و استخدام نیرو را سابقه کار می‌‌دانند، اما ما این رویه را تغییردادیم که افراد بدون سابقه کاری در آزمون شرکت کنند و پس از پذیرفته شدن درمجموعه مشغول به کار شوند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب اضافه کرد: برنامه شرکت پالایش نفت آفتاب افزایش ۳۰ درصدی منابع انسانی شرکت درهرسال است.

دوستی گفت: با اجرای طرح‌های مختلف، تعداد نیروهای شاغل در این پالایشگاه تا پنج سال آینده به ۱۰‌هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی اظهار امیدواری کرد فرهنگی در کشور ایجاد شود که نیروهای جوان و بدون سابقه درصنایع جذب شوند. وی درخصوص پروژه‌‌های توسعه‌‌ای شرکت پالایش نفت آفتاب افزود: اخیرا طرح شیرین‌‌سازی و توسعه ۸ با ظرفیت ۲۵‌هزار بشکه راه‌‌اندازی شد. دوستی اظهار کرد: برنامه‌‌ریزی در راستای اجرای پروژه تولید روغن پایه و طرح بنزین انجام شده که با اجرایی شدن آن، استان هرمزگان صاحب نخستین پالایشگاه تولید روغن خواهد شد. همچنین شرکت پالایش نفت آفتاب به عنوان پنجمین پالایشگاه تولیدکننده روغن کشور معرفی خواهد شد. یکی دیگر از برنامه‌‌های ما وارد کردن یک پلنت تولیدی با فناوری روز از کشور ایتالیاست تا بتوانیم از آن برای پروژه‌‌های بلندمدت شرکت (پروژه‌‌های یک سال آینده) استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب گفت: این شرکت تنها مجموعه بخش خصوصی است که جزو ۱۰ پالایشگاه نخست کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت پالایش شرکت، بیش از٢٠‌هزار بشکه در روز است، تصریح کرد: با هدف ارزآوری، جلوگیری از خام‌‌فروشی و وابستگی به محصولات خارجی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، تمام محصولات تولیدی شرکت پالایش نفت آفتاب به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده مشتقات نفتی در بخش خصوصی کشور از نوع صادراتی است.