محصولات جدید ذوب‌آهن اصفهان

کوهی در این کنگره که بزرگ‌ترین رویـداد علمی سالانـه مهندسی عمران در سطح کشور است، افزود‌: تیر‌آهن‌های بال پهن از مزیت‌هایی نظیر تحمل‌پذیری فوق‌العاده بالا در مقابل زلزله، تسریع در ساخت، قیمت تمام شده ساختمان، کمک به حفظ محیط‌زیست، امکان جا‌به‌جایی اسکلت فلزی، وزن سبک‌تر ساختمان و ایجاد مقاومت بسیار بالا در بین طبقات برخوردار است که به گواه صاحب‌نظران صنعت ساختمان در دنیا، شاه‌بیت اصلی ساخت‌وساز به شمار می‌روند.

وی اظهار کرد‌: استفاده از انواع تیرآهن‌های بال پهن از جمله در طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند انقلاب عظیمی را در ساختمان‌سازی ایمن و سریع در کشور رقم بزند.

مدیرعامل ذوب‌آهن گفت‌: در تولید میلگرد نیز به سمت تولید محصولات خاص رفته‌ایم و در این راستا قراردادی برای تولید ۱۰۰‌هزار تن پروفیل ۷۰cr۲ بسته‌ایم. کوهی افزود‌: خدمت بزرگ دیگر ذوب‌آهن به صنایع معدنی تولید انواع آرک تونلی است که جایگزین آرک‌های چوبی شده و نه تنها در ایجاد جبهه‌های کاری جدید در معادن نقش دارد، ایمنی برای معدنکاران را افزایش می‌دهد.

ذوب‌آهن اصفهان با برپایی غرفه‌ای در نمایشگاه جانبی این کنگره نیز حضور دارد و محصولات جدید خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.  سیزدهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران از ۲۵ تا ۲۷ مهر ماه در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است. این کنگره که بزرگ‌ترین رویـداد علمی سالانـه مهندسی عمران در سطح کشور است، در ادامه مجموعه کنگره‌های مـلی و بین‌المللی است که تحت نظارت هیات امنای متشکل از نمایندگان ۱۶ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به صورت سالانه برگزار می‌شود.

این کنگره بستری است برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه متخصصان دانشگاهی و فعالان صنعت ساخت (شامل مشاوران، پیمانکاران و دیگر ارائه‌‌‌دهندگان خدمات مهندسی).