جشنواره دانشمندان جوان در ایستگاه هفتم

طبق سنت هر ساله بنیاد علم و فناوری جمیلی برای حمایت از ایده‌‌‌ها و کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و ترویج فرهنگ کارآفرینی؛ امسال نیز «جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان» در هفته پژوهش و فناوری که از ۱۹ آذرماه آغاز می‌شود، برگزار خواهد شد و میزبان ایده‌پردازان و محققانی خواهد بود که برای تجاری‌سازی ایده‌های خود تلاش می‌‌‌کنند.

رویدادی که طی ۶ دوره برگزاری توانسته حامی ۹ استاد نمونه جوان، ۱۲۰ ایده پرداز و کسب و کار نوپا از نزدیک به ۳۰۰۰ ایده ارسالی به دبیرخانه جشنواره در حوزه‌‌‌های علوم پایه شیمی، فیزیک، علوم‌زیستی، زمین‌شناسی، ریاضی و علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی باشد و در دوره هفتم خود قصد دارد در این مسیر تعداد بیشتری از مخاطبان و ایده‌‌‌پردازان مستعد کشور را حمایت و پشتیبانی کند.

برگزیدگان هفتمین دوره ملی و بین‌المللی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با هدف ایجاد امید و انگیزه در بین دانش‌آموختگان و جوانان مشغول به تحصیل در رشته‌های علوم پایه کار خود را از آذرماه سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است؛ علاوه بر دریافت اعتبار حمایتی بنیاد علم و فناوری جمیلی، از شرایط همراهی تا تجاری‌‌‌سازی ایده برای ورود به اکوسیستم کارآفرینی کشور نیز بهره‌‌‌مند خواهند شد.

این رویداد همه‌ساله جوایز ارزنده‌ای برای افراد و تیم‌های برگزیده در نظر می‌گیرد تا جوانان مستعد و دارای ایده‌‌‌های قابل اجرا و تجاری‌سازی در مسیر درستی قرار گیرند و نیازهای کشور را پاسخ دهند. در همین راستا تیم برگزیده اول در بخش کسب و کارهای نوپا ۳۵۰میلیون تومان، تیم دوم ۲۵۰میلیون تومان، تیم سوم ۲۰۰میلیون تومان و تیم برگزیده چهارم ۱۵۰ میلیون تومان دریافت می‌‌‌کنند. و همچنین در بخش ایده‌پردازان نیز ۱۲ ایده‌پرداز نهایی انتخاب خواهند شد که هرکدام مبلغ ۱۰۰میلیون تومان اعتبار حمایتی دریافت خواهند کرد و دو استاد نمونه جوان هم هرکدام مبلغ ۱۵۰میلیون تومان اعتبار پژوهشی دریافت خواهند کرد.

بنیاد علم و فناوری جمیلی در برگزاری این رویداد از ظرفیت‌ها و همکاری ستاد خیرین و ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ‌‌‌ دانشکدگان علوم دانشگاه تهران، بنیاد حامیان دانشگاه تهران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌‌‌بنیان ریاست جمهوری برخوردار است تا گامی بلند در جهت توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به دانشگاه‌‌‌ها برای تربیت نیروی متخصص و کارآمد، ایجاد و تقویت انگیزه و خلاقیت و ارتقای اعتماد به نفس و نوآوری در بین دانشجویان و دانش‌‌‌‍‌‌‌آموختگان علوم پایه که چندی است مورد غفلت قرار گرفته اند؛ بردارد.ثبت‌نام و حضور در این دوره از رویداد که برای دومین سال پیاپی در سطح بین‌المللی نیز برگزار می‌شود؛ برای کلیه علاقه‌مندان در هر رشته دانشگاهی و تحصیلی امکان‌پذیر خواهد بود .فقط ایده باید با محوریت علوم پایه و هوش مصنوعی باشد، و از ایده‌های ایرانیان خارج از کشور و غیرایرانیان مقیم در ایران با همراهی نخبگان ایرانی نیز استقبال می‌‌‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این رویداد تا ابتدای مهرماه فرصت دارند به این آدرس www.ysf-persia.com مراجعه کنند.