مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این مجمع که روز جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۸۵‌درصد سهامداران برگزار شد، گفت: دستیابی به سود ۲/ ۴ میلیارد دلاری و همچنین کسب ضریب پیچیدگی بالای ۱۲ چشم‌انداز این هلدینگ در سال ۱۴۰۵ است.

محسن قدیری با بیان اینکه این هلدینگ ۱۱ برنامه راهبردی برای تحقق چشم‌‌‌انداز خود تعریف کرده است، افزود: بهره‌‌‌گیری از هوش مصنوعی نیز به برنامه‌‌‌های راهبردی هلدینگ افزوده شد که در این رابطه معاونت هوش مصنوعی هم در شرکت ایجاد شده تا ساختار فرآیندها با هوش مصنوعی مدیریت شود.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های «راهبر ترابر انرژی»، «میردادماد صفه»، «سهروردی صفاهان»، «مشعل پویا»، «اکسیر ایرانیان» و «ملاصدرا صفاهان» ۶ شرکت تابعه تازه تاسیس این هلدینگ است گفت: شرکت ملاصدرا در سال ۱۴۰۴ در پارک گوگردی، کودهای شیمیایی گوگردی تولید خواهد کرد و از واردات این نوع کودها به کشور جلوگیری خواهد شد.

قدیری افزود: شرکت راهبر ترابر انرژی‌ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به یک شرکت حمل‌ونقل ریلی، زمینی و دریایی برتر ایران تبدیل خواهد شد.

وی از شرکت مشعل پویا به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان و نوآور نام برد و گفت: فعالیت این شرکت تولید باتری خودروهای‌های برقی، فست شارژها و همچنین تولید نیروگاه‌های خورشیدی است؛ زیرا با ورود ماشین‌های هیبریدی، برقی و هیدروژنی، تغییرات زیادی در مصرف سوخت ایجاد خواهد شد و علاوه بر فعالیت در صنعت نفت باید در لبه فناوری هم حضور داشته باشیم تا برای شرکت سودآوری فوق‌العاده‌ای ایجاد کنیم.

وی افزود: هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای پویایی و رشد و حضور در ارزش بازار، حدود ۴۵۰ طرح در دست اجرا دارد که ۷۰‌درصد آنها در شرکت‌های تابعه و ۳۰‌درصد دیگر در پالایشگاه اصفهان در حال اجراست. مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه طرح‌های کیفی‌سازی در حال ساخت این هلدینگ شامل واحد یوتیلیتی و آفسایت و تکمیل مخارج طرح جامع، واحد گوگرد‌زدایی از ته مانده برج‌های تقطیر (RHU)، واحد فرآیند شکست کاتالیستی بستر سیال (RFCC)، واحد تصفیه نفت سفید (KHT) و واحد بازیابی (LPG) از گازهای خروجی واحد آیزومریزاسیون است گفت: پیشرفت واقعی این طرح‌ها به طور متوسط ۵/ ۲۶ درصد بوده و این طرح‌ها نسبت به برنامه کمتر از یک‌درصد عقب است.

قدیری افزود: واحد (RHU) پس از ۱۴ ماه توقف دوباره فعال شد و تا سال ۱۴۰۴ راه‌اندازی خواهد شد و ساخت واحد (RFCC) که حذف شده بود از بهمن ماه پارسال آغاز شده و تاکنون ۹‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر سال ۱۴۰۴ راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان در حال حاضر روزانه ۱۳ میلیون لیتر بنزین و همچنین ۵/ ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۵ تولید می‌کند گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های کیفی سازی، میزان تولید بنزین روزانه پالایشگاه تا سال ۱۴۰۵ به ۵۷/ ۲۱ و همچنین گازوئیل به ۲۳/ ۲۵ میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد. مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: این هلدینگ تا سال ۱۴۰۷ سالانه ۵۲۳‌هزار تن پلی اارتان، ۷۶۰‌هزار تن مکمل بنزین MTBE و ۳۹۶‌هزار تن سوخت کشتی تولید خواهد کرد.

قدیری ادامه داد: پس از راه‌اندازی واحد فرآیند شکست کاتالیستی بستر سیال (RFCC)، تولید گاز LPG پالایشگاه به ۲۵۰۰ تن در روز افزایش می‌یابد که اکنون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیشتر از ۸۰۰ تا ۹۰۰ تن گاز LPG تولیدی پالایشگاه را تحویل نمی‌گیرد؛ بنابراین تمام گاز LPG تولیدی در زنجیره ارزش به پروپیلن تبدیل می‌شود و در مجموع ۴۰۰‌هزار تن پروپیلن تولید خواهد شد. وی گفت: پس از راه‌‌‌اندازی واحد فرآیند شکست کاتالیستی بستر سیال (RFCC) ضریب پیچیدگی این هلدینگ از حدود ۷ به ۶/ ۱۲ارتقا می‌یابد و رتبه اول منطقه خواهد شد و پس از راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی، ضریب این هلدینگ به ۱۶ می‌رسد و هیچ شرکت پالایشی خاورمیانه چنین پیچیدگی ندارد و پالایشگاه اصفهان جزو پالایشگاه‌های برتر دنیا خواهد شد.گفتنی است در این مجمع بازرس و حسابرس قانونی شرکت هوشیار ممیز و بازرس علی‌البدل شرکت حافظ گام انتخاب و تصویب شد و روزنامه‌‌‌های «دنیای‌اقتصاد» و اطلاعات برای یک سال دیگر به‌‌‌عنوان روزنامه رسمی هلدینگ پتروپالایش اصفهان انتخاب شدند.