جعفری تصریح کرد: ایمیدرو آماده حمایت مالی از برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز با دعوت از استادان مجرب بین‌المللی به منظور تقویت و تربیت نیروی انسانی در این حوزه است.

وی با اشاره به پتانسیل کشور در حوزه سنگ‌های  تزئینی‌ خاطرنشان کرد: باید از پتانسیل‌های صنعت سنگ‌های  تزئینی   برای کمک به اقتصاد کشور بهره گرفت. توجه به صنایع تبدیلی همچون تولید کاغذ از سنگ نیز یکی از پتانسیل‌های این صنعت به شمار می‌رود.

جعفری همچنین برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از ضایعات، اصلاح ساختارها، عارضه یابی صنعت سنگ‌های  تزئینی کشور، شناخت مناسب بازارهای جهانی، توسعه بازار صادرات و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در فرآوری سنگ‌های تزئینی را نیز مطرح کرد.

طی این نشست، بهرام شکوری، رئیس انجمن سنگ ایران ضمن ارائه گزارشی از تغییرات ساختاری صورت گرفته در این انجمن اظهار کرد: تشکیل هیات امنا با حضور بزرگان و پیشکسوتان عرصه سنگ‌های  تزئینی از برنامه‌های در حال اجرای این انجمن است. همچنین تشکیل شورای سیاستگذاری را نیز در برنامه داریم که حمایت معاونت امور معادن و فرآوری ایمیدرو لازمه تحقق این اهداف است.

شکوری ضمن اشاره به مشکلاتی همچون عوارض صادراتی در حوزه سنگ‌های  تزئینی ، کمبود تکنیسین ماهر و ماشین‌آلات گفت: حضور در بازارهای جهانی و رشد سهم بازار مستلزم آموزش و ایجاد قابلیت‌های صادراتی است.