توسعه خدمات بخش درمان اولویت مهم سازمان تامین اجتماعی است

میرهاشم موسوی در دیدار مهران فاطمی، استاندار یزد، گفت: در حوزه درمان توسعه ظرفیت‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم و صیانت مالی از بیمه‌شدگان را در دستورکار قرار داده‌ایم. در سال گذشته بیش از ۹هزار میلیارد تومان اعتبار به توسعه در حوزه درمان خصوصا درمان مستقیم اختصاص دادیم و در سال جدید هم ۱۱.۵هزار میلیارد تومان برای بخش توسعه عمرانی و تامین تجهیزات و زیرساخت‌های درمان با اولویت مراکز کمتر برخوردار در نظر گرفته‌ایم. امیدواریم با استمرار حمایت راهگشای دولت سیزدهم و همراهی مجلس انقلابی بتوانیم در سال جاری در زمینه توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی به عزیزان بیمه‌شده و بازنشسته، گام‌های موثری برداریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: با رویکرد توسعه خدمت که در دولت مردمی سیزدهم مورد تاکید است، در حال حاضر در استان یزد حدود ۱۰ پروژه بزرگ عمرانی از سوی سازمان تامین اجتماعی در حال پیگیری است که هرکدام از این پروژه‌ها می‌تواند مقدمه تحول بزرگی در خدمت‌رسانی در استان باشد. وی همچنین با اشاره به اینکه در کنار ارائه خدمات رایگان در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی، رویکرد خرید راهبردی خدمات نیز مورد توجه سازمان تامین اجتماعی است، گفت: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی، توسعه خدمت به‌ویژه در بخش درمان است. حتی اگر کسی از ما مطالبه نکند، ما وظیفه داریم خدمات مختلف از جمله خدمات درمانی را توسعه بدهیم. در این حوزه، بیمارستان ۱۵۰تختخوابی تخصصی سرطان یزد، یکی از پروژه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی در این استان است که با توجه به درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه امیدواریم به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد درخواست استاندار یزد درخصوص احداث مرکز درمانی تامین اجتماعی در شهر مروست و اعلام آمادگی استان برای تامین زمین مناسب برای این مرکز درمانی از طریق مشارکت خیران استان گفت: برای جلوگیری از توسعه نامتوازن ظرفیت‌های سلامت در مناطق مختلف، توسعه مراکز درمانی براساس آمایش سرزمینی یکی از مواردی است که دولت مردمی سیزدهم آن را در برنامه هفتم در نظر گرفته و مسوولیت آن را بر عهده وزارت بهداشت گذاشته است. در سازمان تامین اجتماعی نیز احداث مراکز درمانی براساس بررسی‌های کارشناسی و نظام سطح‌بندی خدمات انجام می‌شود. رویکرد نوین سازمان تامین اجتماعی در توسعه مراکز درمانی، مشارکت راهبردی با وزارت بهداشت و درمان است تا براساس نیازهای واقعی مناطق و ضمن تامین نیروی انسانی موردنیاز، مراکز درمانی متناسب با نیازها و ظرفیت‌های هر منطقه احداث شود. در مورد شهرستان مروست نیز درخصوص پیشنهاد ایجاد مرکز درمانی با مشارکت سه‌جانبه خیران، سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان، بررسی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.‌/ سازمان تامین اجتماعی