انتخابات شوراهای شهر همزمان با ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود؟/ چمران: بعید است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بعید می‌دانم انتخابات شورای شهر دوره هفتم همزمان با ریاست جمهوری چهاردهم در تیر ماه امسال برگزار شود، گفت: طبق تجربه شوراها می‌شود بیش از چهار سال باشند اما کمتر از چهار سال نمی‌توانند باشند.

مهدی چمران روز سه‌شنبه در حاشیه دویست و سی هشتمین جلسه شورای شهر ضمن عرض تسلیت شهادت رییس جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و همراهان در سانحه سقوط بالگرد در جمع خبرنگاران افزود: فکر نکنم فرصت کافی برای برگزاری انتخابات شوراها وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: انتخابات شوراها یک انتخابات گسترده است و بعید می‌دانم بتوان در این مدت کوتاه (۵۰ روزه) آن را عملیاتی کرد.

چمران ادامه داد: با بررسی‌ها و مشورت‌های متخصصین متوجه شدیم که طبق قانون باید انتخابات ریاست جمهوری و شورا با هم برگزار شود ولی با شناختی که داریم نمی‌توان کشور را در ۵۰ روز برای انتخابات شورا هم آماده کرد چرا که با انتخاب ۱۲۶ هزار نفر طرفیم و باید هیات نظارت شکل بگیرد و روند طولانی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: بعید است همزمانی این ۲ انتخابات در این زمان اندک عملیاتی باشد ضمن اینکه مجلس آینده باید شکل بگیرد و در مورد زمان برگزاری انتخابات شوراها تصمیم گیری کند.

نامگذاری معبری در پایتخت به رییس جمهور شهید

وی با بیان اینکه یک فوریت طرح نامگذاری یک معبر به نام شهید آیت‌الله رئیسی در جلسه امروز شورا بررسی خواهد شد، تاکید کرد: انحلال یکی از شرکت‌های شهرداری و چهار گزارش حسابرسی نیز در این جلسه بررسی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.