قاهره اجازه ورود ارتش اسرائیل به رفح را نمی‌دهد

سرلشکر «احمد العوضی» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی در پارلمان مصر امروز تأکید کرد که امنیت ملی مصر، خط قرمز این کشور است.

خبر مرتبط
مصر سطح آماده‌باش نظامی را افزایش می‌دهد/رژیم صهیونیستی قصد حمله به رفح را دارد

دو منبع امنیتی اعلام کردند که مصر پس از قصد رژیم صهیونیستی برای عملیات نظامی در شهر رفح، سطح هشدار را در شمال سینا افزایش داده است.

العوضی گفت که مصر، رئیس جمهوری دارد که هرگز در حمایت از امنیت ملی کوتاهی نخواهد کرد و مساله فلسطین نیز در صدر اولویت قاهره است.

وی افزود: توافق صلح امضا شده بین قاهره و تل‌آویو (کمپ دیوید) به اسرائیل اجازه اقدام در منطقه مرزی بین نوار غزه و مصر به ویژه در محور صلاح الدین (فیلادلفیا) را نمی‌دهد مگر اینکه با موافقت مصر باشد. قاهره نیز طبق مفاد این توافقنامه صلح، تحت هیچ شرایطی اجازه ورود ارتش اسرائیل به مناطق غیر مجاز را نخواهد داد.

خبر مرتبط
مخالفت صریح یک کشور اروپایی با حمله به رفح

وزارت امور خارجه فرانسه بار دیگر مخالفت خود را با حمله اشغالگران به رفح اعلام کرد.

وی درباره هر گونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح که به کشتار در این شهر و فلج شدن نوار غزه منجر می‌شود، هشدار داد.

رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر همچنین بر حفظ صلح به منظور اجتناب از وقوع درگیری جدید در منطقه تأکید کرد و گفت که راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی، بهترین راه‌حل برای پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی است.

همزمان با تهدیدهای مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.

خبرگزاری «سما» به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز این کوچ اجباری خبر داد که وی با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌ های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند.

بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: برای تشویق حرکت تدریجی غیرنظامیان در مناطق مشخصی از پیامک، مکالمات و اطلاعیه هایی استفاده خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.