رایزنی امیرعبداللهیان با همتای روسی/ اسرائیل قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد اگر..

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روسی خود، به تببین اهداف و چگونگی اقدام نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر روی اهداف مشخص در سرزمین های اشغالی فلسطین پرداخت.

 وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد این اقدام محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

خبر مرتبط
روسیه دست رد به سینه اسرائیل زد/ پاسخ منفی به یک درخواست ضدایرانی

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته به درخواست سیمونا گالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو برای محکومیت حمله تلافی جویانه ایران به اهدافی در اسرائیل پاسخ داده و یادآور شد که تل آویو زمانی که اوکراین حملاتی را به خاک روسیه انجام می‌دهد، چنین کاری را نکرده است.

سرگئی لاوروف‌ وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن اظهار تاسف از مخالفت برخی کشورها در محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در دمشق در نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما تردید نداشتیم که ایران به حملات رژیم اسراییل به بخش کنسولی سفارت خود پاسخ خواهد داد و ما معتقدیم روند انجام این اقدام بر مبنای یک پاسخ مسئولانه و توام با خویشتن‌داری صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان نسبت به کاهش تنش ها در منطقه ابراز امیدواری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.