درخواست امیرعبداللهیان از گوترش درباره اسرائیل

امیرعبداللهیان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در تماس با گوترش خواستار واکنش مناسب و صریح شورای امنیت در محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و ترور مستشاران رسمی نظامی ایران و اتباع سوریه شده است.

امیرعبداللهیان در حساب ایکس خود نوشت: در این مکالمه تلفنی، دبیرکل سازمان ملل با محکومیت این جنایت، مراتب تسلیت خود را ابراز داشت.

خبر مرتبط
موضع عجیب فرانسه درباره حمله اسرائیل/ ایران گام‌های تنش‌زا را متوقف کند

«استفان سژورنه» وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود، در اظهاراتی عجیب گفت ایران باید گام‌های تنش‌زا را متوقف کند.

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود روز دوشنبه با حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، سردار محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان و ۶ نفر دیگر از مستشاران نظامی ایران در سوریه را به شهادت رساند.

در جریان این تجاوز، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و به بخش هایی از ساختمان سفارت کشورمان نیز خساراتی وارد شد.

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه در تشریح جزئیات این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با عدول از کلیه قوانین بین المللی در امتداد جنایات شش ماه اخیر خود در غزه، لبنان و سوریه اقدام به حمله به کنسولگری ایران در دمشق کرده است. رژیم صهونیستی و حامیان آن به خوبی می دانند که این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.