دور دنیا

قیمت ریال عمان در سودای صعود/ سقوط بر بازار ارز سایه انداخت

کدخبر: ۶۳۷۴۲۲
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران در نخستین روز هفته در حالی شاهد کاهش اغلب قیمت ها نسبت به دو روز گذشته است که قیمت ریال عمان صعود را تجربه کرد و به 165 هزار تومان رسید.
قیمت ریال عمان در سودای صعود/ سقوط بر بازار ارز سایه انداخت

به گزارش اقتصادنیوز، شاید اگر یک دهه پیش از عمان به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری یاد می‌شد چندان برای افراد باورپذیر نبود؛ اما امروز این کشور نه تنها توانسته نام خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی بر سر زبان‌ها بیندازد، بلکه در تلاش است تا در آینده ای نزدیک به قطب اول گردشگری در جهان تبدیل شود.

روندی که دولت عمان در طی چند سال اخیر طی کرده است هم مهر تاییدی بر این موضوع می‌زند؛ این کشور در سال 2023 توانست رکورد قابل توجه و بی‌سابقه چهار میلیون گردشگر را به ثبت برساند؛ میزانی که به گفته مقامات عمانی قرار است تا پایان ژانویه 2024 افزایش قابل توجه و چشمگیری داشته باشد و رشد 21.6 درصدی را تجربه کند.

بنابر جدیدترین گزارش وزارت میراث و گردشگری عمان، روند صعودی ورود گردشگران در چشم انداز میان‌مدت این کشور که حد فاصل سال‌های 2024 تا 2028 را در بر می‌گیرد؛ ادامه خواهد داشت تا در سال 2028 به قله 10 میلیون و 800 هزار نفر برسد. اما این پایان برنامه بلندپروازانه عمان نیست و جذب 11 میلیون گردشگر سالانه تا سال 2040، بخشی از اهداف گسترده‌ این کشور در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌هایی که کارشناسان داشته‌اند، تحقق چشم‌انداز میان مدت 11 میلیون مسافر سالانه برای عمان امری دور از دسترس نیست و آمار سال گذشته نوید تحقق این هدف را می‌دهد. براساس آخرین آمار منتشر شده، بیشترین میزان ورود مسافران به عمان در سال 2023، به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با حدود 1.6 میلیون نفر اختصاص داشت و پس از آن هند با 610 هزار بازدیدکننده و آلمان با 150 هزار مسافر قرار گرفتند. این در حالیست که در سال گذشته از کشور چین 118 هزار نفر وارد این کشور شده اند.

مقایسه داده‌های مرکز ملی آمار و اطلاعات این کشور نشان می‌دهد که یک میلیون و 165 هزار و 556 مسافر در پایان ژانویه 2023 وارد عمان شده اند که این میزان در ژانویه 2024 به حدود یک میلیون و 417 هزار نفر افزایش یافته است.

نزدیکی منطقه جغرافیایی، اتصالات حمل و نقل قوی و دسترسی به خلیج فارس از جمله عوامل مهمی هستند که در توسعه صنعت گردشگری در عمان نقش موثری را ایفا می‌کنند. همچنین نبود موانع برای ورود و درآمد پیش از حد تصور خانواده‌ها باعث شده است تا تقاضا برای اشتغال در این کشور افزایش چشمگیری داشته باشد.

این شرایط مطلوب عاملی شده است تا در سال های اخیر مردم ایران هم به فکر سفر یا مهاجرت به عمان بیفتند و جایگاه این کشور در میان مقاصد مهم گردشگری در بین ایرانیان ارتقا پیدا کند، اتفاقی که تعطیلات امسال هم شاهد مثال خوبی برای آن است و بسیاری از افراد تعطیلات نوروزی را در سواحل کشور سطان نشین سپری کرده‌اند. مرور وضعیت صنعت گردشگری در عمان بهانه خوبی است تا به آخرین قیمت ریال عمان در بازار ارز تهران نگاهی بیندازیم.

قیمت ریال عمان امروز 11 فروردین 1403

اولین روز هفته در حالی سپری شد که قیمت ریال عمان در جریان معاملات بازار ارز تهران به مانند روز پنجشنبه، روند صعودی را تجربه کرد.

هر ریال عمان که در پایان هفته گذشته 160,720 خرید و فروش شده بود، مبادلات ارزی امروز را در حالی سپری کرد که با رشد چهار هزار و 720 تومانی، 165 هزار تومان نرخ گذاری شود.

ریال عمان

آخرین نرخ درهم امارات امروز

امروز در بازار اما درهم امارات روندی متفاوت با ریال عمان را تجربه کرد و با افت قیمت نامحسوس 78 تومانی، 16793 تومان نرخ گذاری و مبادله شد.

خبر مرتبط
قیمت دلار و درهم امروز شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳/ پوند ارزان شد +جدول

اقتصادنیوز: دلار مبادله ای، امروز به ۴۳,۴۷۲ (چهل و سه هزار و چهارصد و هفتاد و دو ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.

همچنین امروز نرخ برابری هر درهم امارات با دلار آمریکا در بازار ارز به 0.27 رسید.

قیمت امروز دینار عراق در بازار

بازار ارز تهران در حالی اولین روز کاری هفته را سپری کرد که قیمت دینار عراق هم شیب نزولی را در پیش گرفت و با تجربه افت ارزش دو تومانی نسبت به دو روز گذشته، 46 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین قیمت لیر ترکیه امروز

امروز همچنین لیر ترکیه هم بازار را با روند نزولی آغاز کرد و پشت سر گذاشت تا 1905 تومان نرخ گذاشته شود. هر لیر ترکیه که روز پنجشنبه 9 فروردین، 1925 تومان معامله شده بود، امروز افت قیمت 20 تومانی را تجربه کرد.

لیر ترکیه

نرخ امروز منات آذربایجان

قیمت منات آذربایجان هم در عصر امروز به تبعیت از روند نزولی حاکم بر بازار پایین آمد و با افت 160 تومانی که در پیش گرفت؛ 36110 تومان خرید و فروش شد.

امروز همچنین نرخ برابری منات با دلار آمریکا در بازار تهران، 0.59 است.

آخرین قیمت درام ارمنستان امروز

امروز قیمت درام ارمنستان در پایان فعالیت معامله گران در بازار تهران با کاهش نامحسوس یک تومانی همراه شد و 157 تومان ارزش گذاری شد.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار برای لاری؛ واحد پول رسمی کشور گرجستان هم به مانند سایر ارزهای معامله شده، نزولی آغاز شد و به پایان رسید تا ارزش آن به 22990 تومان برسد و 100 تومان ارزان شود.

لاری گرجستان معاملات پایان هفته گذشته را در کانال 23 هزار تومان به پایان رسانده بود و بدین ترتیب بار دیگر وارد کانال 22 هزار تومان شد.

لاری گرجستان

نرخ امروز رینگیت مالزی

رینگیت؛ واحد پول رسمی مالزی به عنوان یکی از کشورهایی که همواره مورد توجه مسافران ایرانی قرار دارد، هم امروز 30 تومان ارزان شد و در پایان مبادلات ارزی معامله گران 13 هزار تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین قیمت بات تایلند

امروز همچنین قیمت بات تایلند هم در بازار ارز تهران بر مدار کاهش حرکت کرد و با تجربه ریزش یک تومانی در مقایسه با دو روز گذشته، 1688 تومان قیمت خورد.

نخستین روز از هفته در حالی به پایان رسید که جو حاکم بر بازار ارز تهران کاهشی بود و قیمت ها شیب نزولی را طی کردند. تنها نرخی که امروز در بازار خلاف جریان آب شنا کرد و صعود را در پیش گرفت؛ ریال عمان بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید