مقاومت در برابر مطالبه ملت‌ها نتیجه‌ای ندارد

عکس: سایت ریاست‌جمهوری

۱۹۱ نماینده کشتار در ۴ کشور اسلامی‌را محکوم کردند

دنیای اقتصاد- ۱۹۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌در بیانیه‌ای کشتار بی‌رحمانه مردم کشورهای لیبی، یمن، بحرین و مغرب از سوی سران این کشورها را محکوم کردند. همزمان‌، محمود احمدی‌نژاد‌، رییس‌جمهور با تاکید بر‌اینکه مقاومت در برابر مطالبه ملت‌ها نتیجه‌ای ندارد، گفت: اتفاقاتی که در بعضی از کشورها در حال وقوع است بسیار زشت و غیرقابل تصور است،‌ اینکه کسی مردم خود را بمباران و به رگبار ببندد مطلقا قابل قبول نیست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره تحولات منطقه اظهار کرد‌: اکیدا توصیه می‌کنم که همه اجازه بدهند ملت‌ها حرف شان را بزنند و آنان تابع خواست ملت‌های خود باشند و اگر مدعی حاکمیت بر مردم آن کشور هستند نباید مردم خود را قتل عام کنند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: آزادی‌، اعمال حاکمیت ملی‌، تصمیم‌گیری در عرصه‌های سرنوشت و برخورداری از کرامت‌، جزو حقوق ملت‌هاست که مسوولان کشورها باید اجازه دهند ملت‌ها اراده خود را اعمال کنند‌.

احمدی نژاد با اشاره به آغاز بیداری مردم در جهان، گفت‌: البته تحول اصلی و موج بزرگی خواهد آمد که ریشه تمام فریبکاری‌ها را در جهان بر خواهد کند.

رییس جمهور تصریح کرد‌: به طور جدی از همه مسوولان کشورها می‌خواهیم که با مردمشان همراهی و به مطالبات آنها توجه کنند و در خدمت مردم باشند تا مردم هم علیه آنها قیام نکنند.احمدی‌نژاد با اظهار تاسف و تعجب از رفتاری که در مقابل مطالبات مردم در لیبی صورت گرفته است، اظهار کرد‌: امیدوارم مسوولان‌ این کشور اقدامات خود را جبران کرده و به خواسته‌های مردم تن دهند. البته اگر کسی به‌این مطالبات توجه نکند نتیجه آن از قبل معلوم است‌.

بیانیه نمایندگان در محکومیت کشتار در ۴ کشور اسلامی‌

در رویدادی دیگر، ۱۹۱ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای کشتار بی‌رحمانه مردم کشورهای لیبی، یمن، بحرین و مغرب از سوی سران این کشورها را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن بیانیه قرائت شده در مجلس آمده است: حوادث تاسف بار در کشورهای لیبی، یمن، بحرین و مغرب و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع این کشورها از سوی حکام خودکامه یادآور جنایاتی است که همه دیکتاتورهای تاریخ برای باقی ماندن در قدرت انجام داده‌اند و سرنوشت آنان از فرعون گرفته تا صدام، مبارک و بن‌علی، سرنگونی خفت ‌بار بوده وسرانجام ملت‌‌هایی که برای رهایی از ظلم مبارزه می‌کنند، آزادی و سرافرازی بوده است.

این بیانیه افزوده است‌: آنچه تاسف از این وقایع را بیشتر می‌‌کند این است که این جنایت‌‌های نابخشودنی در جهان اسلام و با حمایت قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا از این حکام فاسد اتفاق افتاده است و البته روی دوم این سکه وقایع که برای امت اسلامی‌افتخار و سربلندی را به همراه دارد مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی و حرکت به سوی عدالت اسلامی‌است.

این بیانیه همچنین حاکی است: سکوت و مواضع دو پهلوی آمریکا به ویژه در برابر جنایات قذافی جنایتکار از لیبی نشان‌دهنده این واقعیت است که آمریکا تنها در پی منافع خویش است و در این راه حقوق بشر و همه معیارهای انسانی را به سادگی قربانی می‌کند و جهانیان امروز بیش از هر زمان دیگری به این واقعیت مهم دست یافته‌اند.

نمایندگان در بیانیه خود تاکید کرده‌اند: انتظار می‌‌رود سازمان کنفرانس اسلامی ‌با برداشتن گام‌های عملی و با فشار آوردن به حکام جنایتکار این کشورها از کشتار مردم بی ‌گناه در این کشورها که با سلاح‌های سنگین از جمله تانک و هواپیماهای جنگی انجام می‌شود، جلوگیری کند. ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم کردن این جنایت‌ها یکبار دیگر از مبارزات ملت‌های اسلامی‌حمایت قاطع خود را اعلام کرده و امیدواریم ملل اسلامی ‌بتوانند هرچه سریع‌تر با به دست آوردن آزادی از نعمت بزرگ مردم سالاری در زیر سایه اسلام و قرآن بهره‌مند شوند.