حمایت تمام قد چین از قطعنامه آتش‌بس غزه

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن از جدیدترین پیش‌نویس قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان می‌شود، حمایت می‌کند.

خبر مرتبط
نشست شورای امنیت به تعویق افتاد/پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس غزه بلاتکلیف ماند

نشست شورای امنیت برای رأی‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه پس از مخالفت روسیه و چین با قطعنامه پیشنهادی آمریکا تا روز دوشنبه به تعویق افتاد.

قرار است پیش‌نویس این قطعنامه روز دوشنبه در شورای امنیت به رأی گذاشته شود. پیش‌نویس قطعنامه قبلی که توسط آمریکا ارائه و در آن بند آتش‌بس فوری گنجانده نشده بود، توسط چین و روسیه وتو شد.

«لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «چین از پیش‌نویس قطعنامه که توسط الجزایر و دیگر کشورهای عربی ارائه شده است، حمایت می‌کند».

خبر مرتبط
واکنش حماس به وتوی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت

جنبش حماس جمعه شب در بیانیه‌ای از وتوی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت استقبال کرد.

دیپلمات ارشد چین در ادامه گفت پکن امیدوار است شورای امنیت در اسرع وقت این قطعنامه را تصویب و «پیام قاطعی درباره کاهش تنش‌ها ارسال کند».

لین می‌گوید این قطعنامه موضع صریحی درباره آتش‌بس و گسترش کمک‌های بشردوستانه در غزه دارد و «جامعه بین‌المللی انتظار دارد شورای امنیت به وظایف خود عمل کند».

این قطعنامه که خبرگزاری فرانسه می‌گوید نسخه‌ای از آن را مشاهده کرده است، خواستار «آتش‌بس فوری و آزادی بی‌قیدوشرط گروگان‌ها» می‌شود و همچنین «برداشته‌شدن تمام موانع در فراهم‌آوردن کمک‌های انسانی» به غزه.

آمریکا پیش از این، سه بار قطعنامه‌هایی را که خواستار آتش‌بس در غزه شده بود را وتو کرده است.

این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به غزه در طول ۶ ماه گذشته باعث شهادت بیش از ۳۲ هزار نفر شده که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.