کارشکنی تل‌آویو در دوحه/ چه فرمانی به تیم مذاکره کننده اسرائیل رسید؟

دیوید بارنیا، رئیس موساد سه شنبه شب پس از ارائه توضیحاتی به شورای جنگ در مورد مذاکرات دور اول فعلی با حماس در دوحه، به قطر بازگشت.

طبق گزارش روسیا الیوم، پیشنهاد مطرح شده در قطر برای برقرای آتش بس شامل یک آتش بس شش هفته‌ای در ازای آزادی حدود ۴۰ اسیر اسرائیلی است.

کانال ۱۴ عبری اعلام کرده است که موضوع حساس در حال حاضر آتش بس است و اولین پیشنهاد ارائه شده از سوی حماس به میانجی‌ها برقراری آتش بس در مقابل آزادی اسرای غیرنظامی بوده است.

خبر مرتبط
تداوم مانع تراشی نتانیاهو برای توافق آتش بس

یک مقام ارشد حماس با بیان اینکه پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس این گروه منفی بوده بنیامین نتانیاهو را مقصر مانع‌تراشی در توافق توصیف کرد.

این کانال تاکید کرد که دستورات واضحی به تیم مذاکره کننده اسرائیلی در دوحه داده شده تا با هیچ سناریویی برای آتش بس موافقت نکند.

خبر مرتبط
یک پیش بینی از دورنمای آتش بس در نوار غزه

شبکه ۱۳ عبری فاش ساخت که در ادامه اختلافات میان ارتش و وزرای کابینه بر سر افزایش اختیارات هیئت مذاکره کننده، مسئول ارشد پرونده مذاکرات در ارتش از احتمال شکست مذاکرات جاری در دوحه خبر داد.

اسامه حمدان، از رهبران حماس، امروز چهارشنبه اعلام کرد که میانجی‌ها موضع اسرائیل در مورد پیشنهاد ارائه شده توسط جنبش حماس در هفته گذشته را منتقل کردند که نشان می‌دهد پاسخ به طور کلی منفی بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.