حمله به خبرنگاران در مجتمع پزشکی شفا در غزه هیچ توضیحی ندارد

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه و در یک کنفرانس خبری در دوحه اعلام کرد که بیستمین گروه از فلسطینیانی که در جریان جنگ غزه زخمی شده‌اند به منظور درمان و معالجه وارد پایتخت قطر شده‌اند.

براساس گزارش الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین درباره مذاکرات جاری آتش‌بس در دوحه تصریح کرد: «خیلی زود است که در مورد پیشرفت در مذاکرات صحبت کنیم اما ما به آن خوشبین هستیم».

او در ادامه هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح که میزبان بیش از یک میلیون آواره فلسطین است، بر دستیابی به توافق تاثیر منفی خواهد گذاشت و منجر به فاجعه انسانی خواهد شد

خبر مرتبط
سفر بلینکن به عربستان و مصر درباره آتش‌بس غزه

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو درباره آتش بس در غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان آن، به عربستان و مصر سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر در ادامه گفت محور مذاکرات دوحه بر کمک‌های بشردوستانه و برقراری فوری آتش‌بس موقت متمرکز است.

او با اشاره به بازداشت خبرنگار الجزیره در غزه، افزود اشغالگران باید در قبال امنیت غیرنظامیان و تاسیسات مطبوعاتی و مراکز پزشکی مسئولیت‌پذیر باشند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین خاطرنشان کرد حمله به خبرنگاران در مجتمع پزشکی شفا در غزه هیچ توضیحی ندارد و این اقدام تنها تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی است.

الانصاری عنوان کرد: «ما به همراه شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود در تلاش هستیم تا از ورود کمک‌ها به نوار غزه اطمینان حاصل کنیم. مذاکرات ادامه دارد و ما خوشبین هستیم و تیم‌های فنی در حال بررسی برخی جزئیات هستند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.