هشدار آلمان درباره حمله احتمالی روسیه/ باید آماده باشیم

وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه هشدار داد کشورهای اروپایی باید برای حمله احتمالی روسیه آماده شوند.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در جریان سفر به لهستان اعلام کرد: ما برای تمام تهدیداتی که در سال‌های آینده با آن مواجه خواهیم شد، آماده می‌شویم.

به نقل از آناتولی، وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه عنوان کرد: هیچکس واقعا نمی‌داند که آیا روسیه به یک کشور اروپایی حمله خواهد کرد و اینکه مشخص نیست زمان آن چه موقع باشد. اما چیزی که ما واقعا مشاهده می‌کنیم این است که آنها قادر و مایل به حمله به اوکراین هستند و این کار را بیش از دو سال است که انجام داده‌اند.

خبر مرتبط
ناتو در نزدیکی روسیه دست به کار شد

ائتلاف ناتو در حال ساخت بزرگترین پایگاه نظامی خود در رومانی برای اشراف به اقدامات روسیه در دریای سیاه است.

پیستوریوس افزود: بنابراین آنچه که همه ما به عنوان متحدان اروپا باید با هم یاد بگیریم این است که برای هر تهدیدی آماده شویم، به‌ویژه تهدیدی که ممکن است در هر سال با روسیه پوتین رخ دهد. این وظیفه‌ای است که باید انجام دهیم و بر روی آن کار می‌کنیم.

طی گزارشی، سرویس‌های اطلاعاتی آلمان هشدار دادند ارتش روسیه برای تشدید احتمالی درگیری با غرب آماده می‌شود و دیگر نمی‌توان گفت که روسیه به کشورهای بالتیک یا فنلاند و ناتو حمله نمی‌کند.

خبر مرتبط
حمله روسیه به یک مرکز استراتژیک در اوکراین

نیروهای مسلح روسیه یک کارخانه تجهیزات زرهی اوکراینی را در منطقه «نیکولایف» هدف قرار دادند؛ کارخانه‌ای که در آن تجهیزات نظامی خارجی (از جمله تانک‌های آلمانی لئوپارد) تعمیر می‌شد.

این گزارش‌ها و هشدارها در شرایطی منتشر می‌شود که مسکو بارها تاکید کرده که چنین قصدی ندارد. به گفته کرملین، جنگ اوکراین هم بسیار پیشتر از فوریه ۲۰۲۲ و با تمایلات کی‌یف برای پیوستن به ناتو و سرکوب‌های خشونت‌بار آن در مناطق شرقی آغاز شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.