گسترش دامنه عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های اسرائیل+فیلم

سرتیپ «‌یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای که در میدان «السبعین» صنعا در جریان برگزاری راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از مردم غزه، خواند، افزود: یک کشتی رژیم صهیونیستی و یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ و سه کشتی دیگر آمریکایی و صهیونیستی در اقیانوس هند، مورد هدف نیروهای مسلح یمن قرار گرفتند.

خبر مرتبط
حمله دوباره جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن

جنگنده‌های انگلیسی و آمریکایی به منطقه عبس در استان حجه در شمال غرب یمن حمله کردند.

وی افزود: یک فروند کشتی«Pacific O۱» متعلق به رژیم اسرائیل و یک ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ با تعدادی موشک و تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم و با موفقیت به اهداف خود دست یافتیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه «ما شروع به گسترش دامنه عملیات نظامی خود علیه کشتی‌های رژیم اسرائیل یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم کرده‌ایم»، افزود: این دامنه، مسیر «دماغه امید نیک» -مسیر اقیانوس هند به اقیانوس اطلس از جنوب آفریقای جنوبی- را شامل می‌شود و به کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که از این مسیر عبور نکنند.

خبر مرتبط
حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس عصر امروز پنجشنبه منطقه «الجاح» شهرستان بیت‌الفقیه استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار داد.

وی همچنین افزود: نیروهای مسلح یمن با استفاده از موشک‌های دریایی و پهپاد، سه عملیات علیه سه فروند کشتی رژیم اسرائیل و آمریکا در اقیانوس هند انجام دادند.

یحیی سریع اظهار داشت: تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود علیه غزه را متوقف نکند، ما عملیات علیه حرکت کشتی‌های رژیم اسرائیل در دریاهای سرخ و عرب و اقیانوس هند را متوقف نخواهیم کرد.

مردم یمن امروز (جمعه) در شهرهای مختلف این کشور از جمله صنعا پایتخت این کشور تظاهرات گسترده ای را در حمایت از مردم غزه برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه، اقدامات این رژیم که با حمایت‌های آمریکا انجام می‌شود را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی همچنین از عملیات نیروهای مسلح یمن در مقابله با متجاوزان آمریکایی و انگلیسی تمجید کردند.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی ماه های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در حمایت از کشتیرانی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و آبراهه های یمن، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. در پی این اقدام کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی نیز به هدف مشروعی برای نیروهای مسلح یمن تبدیل شدند.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.