سکه کانال عوض کرد / طلا ۱۸ عیار گران شد / آخرین تحولات بازار دلار

بررسی حال و هوای بازار ارز تهران در آخرین پنجشنبه سال ۱۴۰۲ گویای آن است که در روزهای نزدیک به عید نوروز تب‌وتاب چشمگیری در میان معامله‌گران غیررسمی وجود ندارد و تسویه‌های پایان سال کم‌وبیش در حال انجام است.

 در این میان اظهارات محمدرضا فرزین، سکان‌دار بانک مرکزی هم در بین معامله‌گران دست‌به‌دست می‌شد. فرزین امروز از بخشی از برنامه‌های بانک مرکزی برای سال جدید رونمایی کرد. طبق گفته‌های آقای رئیس‌کل برنامه‌ریزی بانک مرکزی دستیابی به نرخ رشد نقدینگی ۲۳ درصد با دامنه مثبت و منفی ۲ درصد در پایان سال آینده است.

 به گفته فرزین، برنامه بانک مرکزی برای نرخ تورم در سال ۱۴۰۳، قرارگرفتن نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه پایان سال در کانال ۲۰ درصد است که در این صورت هدف بلندمدت در دسترس خواهد بود

 البته رئیس ساختمان شیشه‌ای میرداماد در خصوص آخرین وضعیت ارزی کشور توضیحاتی داد و تأکید کرده منابع ارزی بانک مرکزی رشد بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده و میزان ارز عرضه شده به بازار نسبت به سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قابل‌توجه بوده است.

 همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون حدود ۷۸ میلیارد دلار ارز به نرخ حمایتی و غیر حمایتی تخصیص‌داده‌شده که از این میزان حدود ۶۷ میلیارد دلار تأمین و پرداخت گردید. این عملکرد در زمینه تأمین ارز موردنیاز کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

 این تمام صحبت‌های فرزین نبود، او در ادامه وعده داده که در آینده فروش اسکناس ارز مرکز مبادله انجام شود.

 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «صعود سکه به کانال جدید؛ حرکت رو به جلوی طلا/ وعده فرزین به بازار دلار» بخوانید.

 
 
 
 
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.