قطر تاکید کرد/ تلاش برای رسیدن تل آویو و حماس به یک توافق صلح

وزارت خارجه قطر از تلاش دوحه به منظور رسیدن تل آویو و حماس بر روی یک توافق صلح تاکید کرد.

حماس یکی از جنبش‌های فلسطینی است که در دهه ۱۹۸۰ میلادی با تفکر اخوان المسلمین شکل گرفت. از آنجا قطر روابط نزدیکی با سازمان اخوان المسلمین در خاورمیانه دارد و دوحه میزبان دفتر سیاسی این جنبش است. همین امر نیز از هفتم اکتبر قطر را به یکی از مهمترین میانجیگران برای پایان بخشیدن به جنگ غزه تبدیل کرده است. 

به گزارش الجزیره، مجید الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که دوحه تمامی اقداماتی که لازم باشد برای رسیدن حماس و اسرائیل به یک توافق به کار خواهد بست. 

خبر مرتبط
همسر نتانیاهو به مادر امیر قطر نامه نوشت

«ساره نتانیاهو» همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب، در نامه ای به شیخه «موزه بنت ناصر» مادر امیر قطر از وی خواست که از نفوذش برای آزادی اسیران اسرائیلی استفاده کند.

وی در نشست هفتگی با اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: با توجه به گفت‌وگو‌ها درباره فشار بر حماس، قطر به عنوان یک میانجیگر تنها اقدام به تبادل آراء و عقاید میان دو طرف می‌کند. ما از تمامی ابزار‌هایی که در اختیار داریم برای نزدیک ساختن دیدگاه‌های دو طرف بهره می‌گیریم. 

وی خاطر نشان کرد: هدف ما به عنوان یک میانجیگر صادق در این شرایط اعمال فشار بر حماس نیست، زیرا ما با چنین رویکردی مخالف هستیم. بر این باورم قطر به صورت مثبت و سازنده در حال تعامل با هر دو طرف ماجرا است. ما امیدواریم راهکاری برای توافق دو طرف بیابیم. 

خبر مرتبط
واکنش شدیدالحن قطر به اسرائیل/ درخواست دوحه از جهان درباره توقف کشتار آوارگان در غزه

قطر کشتار آوارگان فلسطینی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی در صف انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه را شدیدا محکوم کرد.

پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مقامات صهیونیست خواستار افزایش فشار آمریکا به قطر به منظور استفاده دوحه از نفوذ خود بر حماس برای تسهیل در روند آزادی اسرای صهیونیست شده بودند. 

با این حال، مقامات دوحه همواره تاکید دارند که قطر یک میانجیگر بی طرف بوده و تنها انتقال آراء و نظرات دو طرف به یکدیگر را برعهده دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.