یحیی سریع تهدید کرد/ حملات درماه رمضان تشدیدمی‌شود

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات جدید این کشور علیه منافع آمریکا در دریای سرخ خبر داد.

شبکه خبری المسیره یمن بامداد امروز سه شنبه به نقل از سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گزارش داد که نیروی دریایی ارتش یمن کشتی باری آمریکایی «Pinocchio‌» را با موشک‌های دریایی مناسب در دریای سرخ هدف قرار داده و موشک‌ها به هدف مستقیماً اصابت کرده است.

خبر مرتبط
حملات همزمان شدید حزب الله و یمن به اسرائیل/ وضعیت تل آویو بحرانی شد+ فیلم

شبکه المیادین اعلام کرد که در پی حمله موشکی از خاک لبنان، آژیرهای خطر در چندین شهرک صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای خود با اعلام حمایت مجدد از مردم مقتدر غزه و مقاومت فلسطینی بر تشدید حملات در طول ماه مبارک رمضان تا پایان محاصره و توقف حملات به غزه تاکید کرد.

یحیی سریع بار دیگر خاطرنشان کرد که هر کشتی که عازم رژیم صهیونیستی شود هدفی مشروع برای ما خواهد بود.

سرتیپ یحیی سریع تصریح کرد که ارتش یمن بر ادامه فعالیت تجاری کشتی‌های کلیه کشورها به جز کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا با مقصد بنادر سرزمین‌های اشغالی تأکید دارد.

ساعاتی پیش شبکه المسیره یمن نیز گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس بار دیگر در حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی شامگاه روز دوشنبه طی ۵ نوبت منطقه «طخیه» در ناحیه اداری «مجز» واقع در استان صعده را هدف قرار داده است.

خبر مرتبط
رهبر انصارالله یمن پیام جنگی داد

رهبر جنبش انصار الله یمن امروز (یکشنبه) در آستانه ماه مبارک رمضان با بیان اینکه «آنچه در غزه روی می دهد، بخشی از نقشه گسترده برای هدف قرار دادن همه امت اسلامی است»، تاکید کرد: ما به عملیات خود ادامه می دهیم.

پیش از این نیز، ائتلاف متجاوزکارآنه آمریکا و انگلیس شامگاه دوشنبه نیز سه بار منطقه الجبانه در غرب الحدیده در ساحل غربی یمن را بمباران کرده بودند.

در همین ارتباط، مرکز فرماندهی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با صدور بیاینه‌ای مدعی شد که آمریکا در «دفاع از خود» پنج حمله به مناطقی تحت کنترل انصارالله انجام داد.

سنتکام در بیانه خود مدعی شد که ناوگان دریایی ارتش آمریکا با شلیک ۱۴ فروند موشک تاماهاوک جبل الصمع در غرب شهر صعده، منطقه طخیه در مدیریت مجز واقع در استان صعده، جنوب شهر ذمار، مفرق الهارونیه در شرق الصلیف در استان الحدیده، مدیریت التعزیه در استان تعز و مدیریت الصومعه در استان البیضا را مورد حمله قرار دادند.

در صفحه اختصاصی سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس آمده است: سه موشک کروز ضد کشتی، یک زیردریایی بدون سرنشین و یک شهپاد را مورد اصابت قرار داده است.

ارتش آمریکا با «تهدیدآمیز خواندن موشک‌ها و زیردریایی‌های بدون سرنشین» انصارالله مدعی شد: «این نخستین استفاده حوثی‌ها از زیردریایی بدون سرنشین از زمان آغاز حملات در ۲۳ اکتبر است.»

از سوی دیگر و بر اساس گزارش خبرگزاری الجزیره، تاکنون جنبش انصارالله یمن به ادعای ارتش آمریکا واکنشی نشان نداده است.

گفتنی است که ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تاکنون بارها در جانبداری از رژیم صهیونیستی و در پی عملیات موفق ارتش مسلح یمن ضد کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ و تنگه باب المندب، مناطق مختلف خاک یمن را هدف تجاوزات خود قرار داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.