سقوط چرخ هواپیمای مسافربری منجر به فرود اضطراری شد+فیلم

این هواپیما در ابتدا قرار بود با ۲۴۹ سرنشین به مقصد اوزاکای ژاپن پرواز کند.

خبر مرتبط
سانحه هوایی برای هواپیمای مسافربری آمریکایی/کنده شدن بال منجر به فرود اضطراری شد+عکس

یک پرواز شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینزآمریکا که عازم بوستون بود، پس کنده شدن بخشی از بال هواپیما، مجبور به فرود اضطراری در دنور شد.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای در رابطه با این حادثه گفت: هواپیمای ۷۷۷-۲۰۰ دارای شش چرخ بر روی هر یک از دو ارابه اصلی فرود است و به گونه ای طراحی شده که با چرخ های مفقود یا آسیب دیده فرود بیاید.

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی ان بی سی، سازمان آتش نشانی لس آنجلس نیز تأیید کرد تاکنون هیچ موردی از مصدومیت مسافران هواپیما گزارش نشده است.

خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار ویدئویی از این حادثه گزارش کرده است چرخ کنده شده از هواپیما در پارکینگ فرودگاه سقوط کرده و به نظر می رسد که به چندین خودرو آسیب وارد شده است.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد در حال آماده کردن یک هواپیمای جدید برای انجام پرواز است.

اخیرا هواپیماهای شرکت بوئینگ به خاطر نقص در ایمنی دچار حوادث بسیار شده اند. در ژانویه ۲۰۲۴، یک حادثه سقوط درب هواپیما رخ داد که در آن، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ MAX ۹ خطوط هوایی آلاسکا به دلیل کنده شدن و سقوط درب خود مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی پورتلند شد.

همچنین در حادثه‌ای دیگر، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ خطوط هوایی یونایتد که از سانفرانسیسکو به بوستون پرواز می کرد، پس از اینکه متوجه شد یکی از بال هایش در حین پرواز شکسته، مجبور به فرود اضطراری شد. به گزارش راشاتودی، حوادث فوق منجر به کاهش اعتماد مسافران نسبت به ایمنی هواپیماهای بوئینگ شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.