آمریکا و قطر درباره غزه بیانیه دادند

وزیران خارجه آمریکا و قطر درباره تحولات غزه و دریای سرخ بیانیه مشترک منتشر کردند. براساس این بیانیه، بلینکن از نقش منطقه‌ای قطر به ویژه در مذاکرات برای برقراری آتش‌بس انسانی در غزه و تسهیل در انتقال کمک‌های انسانی به این منطقه قدردانی کرد.

ایالات متحده آمریکا و قطر در این بیانیه بر تعهد خود برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای درگیری در یمن تاکید و حملات ارتش یمن در دریای سرخ را محکوم کردند.

خبر مرتبط
واکنش شدیدالحن قطر به اسرائیل/ درخواست دوحه از جهان درباره توقف کشتار آوارگان در غزه

قطر کشتار آوارگان فلسطینی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی در صف انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه را شدیدا محکوم کرد.

وزیران خارجه آمریکا و قطر پیش از صدور این بیانیه مشترک، طی دیداری دوجانبه در واشنگتن درباره برخی مسائل مهم به ویژه جنگ غزه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه آمریکا در این دیدار با اشاره به لزوم افزایش کمک‌ها به غزه، گفت فرصتی برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه وجود دارد.

خبر مرتبط
نتانیاهو در آمریکا سنگ روی یخ شد/ شورش واشنگتن علیه بی بی

روابط بنیامین نتانیاهو با جو بایدن، مدتی است که به دلیل حملات نظامی تل آویو در غزه شکرآب شده است و به مانند گذشته نیست، موضوعی که ناشی از تصمیمات اخیر نتانیاهو در تقابل با حماس است.

از سوی دیگر وزیر خارجه قطر گفت: «وضعیت کنونی بی‌سابقه است و هرج و مرج تمام نقاط در غزه، دریای سرخ و سوریه را فرا گرفته است. ما خواهان این هستیم که تمام اسرا در غزه آزاد شوند و کمک‌ها به غیرنظامیان برسد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.