خبر مهم درباره پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی/ جزئیات فروش بلیت اتوبوس و قطار اعلام شد

کدخبر: ۶۳۱۳۳۶
اقتصادنیوز: پیش فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی به مانند بلیت هواپیما؛ از 20 اسفند آغاز خواهد شد.
خبر مهم درباره پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی/ جزئیات فروش بلیت اتوبوس و قطار اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با فرارسیدن روزهای پایانی آخرین ماه سال اخبار؛ بازار سفرهای نوروزی هم حسابی داغ شده است و اخبار پیش فروش بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار از گوشه و کنار به گوش می رسد.

پیش فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی

امروز در نهمین روز اسفند هم خبری درباره جزئیات پیش فروش بلیت اتوبوس به منظور سفرهای نوروزی منتشر شد. براساس آنچه در این خبر آمده است: «پیش فروش بلیت‌های نوروزی ناوگان عمومی مسافربری از ۲۰ اسفندماه آغاز خواهد شد.»

خبر مرتبط
خبر فوری درباره زمان پیش‌فروش بلیت نوروزی قطار مشهد

اقتصادنیوز: امروز سه‌شنبه (هشتم اسفند) همه قطارها به غیر از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و بالعکس و روز چهارشنبه (۹ اسفند)، قطارهای منتهی به مشهد مقدس به غیر از مسیر تهران - مشهد و بالعکس فروش بلیت خواهند داشت.

طبق آنچه داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرده است، پیش فروش اینترنتی بلیت از طریق سایت‌های اینترنتی، سایت‌های استانی و سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل مسافر انجام می‌شود و با انجام سفرهای برنامه‌ای کاربران، خدمات رسانی مناسب تری دربخش حمل و نقل جاده‌ای فراهم می‌شود.

به گفته این مقام مسئول؛ ارائه کدملی و تلفن همراه هنگام خرید بلیت از طرف مسافران الزامی است.

همچنین بالغ بر ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۹ هزار دستگاه مینی بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه در ایام نوروز در محورهای مختلف درون استانی و برون استانی، مسافران را جابه جا می‌کنند.

خبر مرتبط
زمان فروش بلیت پروازهای نوروزی اعلام شد/ آخرین جزییات درباره قیمت بلیت قطار و اتوبوس

اقتصادنیوز: مدیرعامل ایران‌ایر درباره زمان فروش بلیت پروازهای نوروزی گفت: فروش بلیت پروازهای داخلی برای ایام نوروز از ۲۰ اسفند ماه آغاز می شود.

آغاز پیش فروش بلیت قطار از امروز

دیگر خبری که درباره سفرهای نوروزی به تازگی مخابره شد؛ به پیش فروش بلیت قطار اختصاص داشت. براساس اعلام راه آهن؛ پیش فروش بلیت همه قطارها به غیر از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و بالعکس از ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه 9 اسفند انجام می‌‌شود.

همچنین پنجشنبه 10 اسفند ماه نیز بلیت قطار مسیرها از جمله مسیر تهران-مشهد و بالعکس عرضه خواهد شد.

بر اساس اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جهت رفاه مردم و برقراری عدالت در خرید بلیت قطار، در این سه روز، ابتدا از ساعت 8 صبح تمام ظرفیت بلیت قطارها صرفاً به صورت اینترنتی عرضه می شود و از ساعت 12 ظهر امروز، فردا و روز پنجشنبه، علاوه بر فروش اینترنتی، امکان خرید بلیت‌های باقی مانده از طریق مراکز مجاز فروش حضوری (آژانس‌‌ها) نیز وجود خواهد داشت.

جزئیات پیش فروش بلیت هواپیما

در نهایت هم به پیش فروش بلیت هواپیما برای سفرهای نوروزی خواهیم رسید که البته متقاضیان سفر نباید چندان نگران باشند چرا که زمان زیادی تا آغاز پیش فروش ها باقی مانده است.

طبق گفته شمس الدین فرزادی پور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، فروش بلیت پروازهای داخلی برای ایام نوروز از ۲۰ اسفند ماه آغاز می شود. 

طبق آنچه فرزادی پور گفته است؛ ۳۷ پرواز فوق‌العاده به ویژه برای مسیرهای طولانی از جمله بندر عباس،  مشهد ، کیش و قشم را در دستور کار قرار گرفته است و بخشی از پروازهای فوق العاده از ۵ فروردین سال ۱۴۰۳ به بعد که زمان بازگشایی ادارات است برقرار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید