مروری بر گذشته و حال یک رویداد

جزییات ربودن جنجالی یک هواپیما/ شرط عجیبی که هواپیماربا گذاشت

کدخبر: ۶۳۱۱۳۱
اقتصادنیوز: یک هواپیما حدود 50 سال پیش در کشور برزیل به شکل عجیبی دزدیده شد؛ اتفاقی که به سرعت به تیتر یک روزنامه جهان و ایران تبدیل شد.
جزییات ربودن جنجالی یک هواپیما/ شرط عجیبی که هواپیماربا گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اطلاعات در تاریخ 4 اسفند ماه سال 1353 با انتشار مطلبی به این حادثه سرقت هواپیما در صفحه نخست خود پرداخت و در این باره نوشت: «ماموران پلیس برزیل با به کار بردن گاز اشک آور به داخل هواپیمای ربوده شده در فرودگاه برزیلیا شورش برده و 4 مامور امنیتی که در لباس مکانیک وارد هواپیما شده بودند؛ رباینده را به ضرب گلوله کشتند.»

خبر مرتبط
عجیب ترین دلیل اخراج یک زن از کابین هواپیما

اقتصادنیوز: یک زن بریتانیایی به دلیل عجیبی از سوی خدمه هواپیما از کابین اخراج شد و دیگر اجازه سوار شدن پیدا نکرد.

این روزنامه سپس به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت و نوشت: «راهزن هوایی هنگامی هواپیما را در هوا تصرف کرد که حامل 72 مسافر و سرنشین بود؛ وی تقاضا کرده بود که 3,1 میلیارد دلار باج نقدی دریافت کند و 10 نفر از زندانیان آزاد شوند. ملاقات با عیسی مسیح نیز یکی از خواسته های جوان رباینده هواپیما بود؛ وی تهدید کرده بود که اگر عیسی مسیح به ملاقاتش نیاید هواپیما را منفجر خواهد کرد. قبل از اینکه ماموران پلیس برزیل به هواپیما برسند؛ راهزن هوایی 31 نفر از مسافران زن و کودک را آزاد کرده بود.»

1

در بخش دیگر خبر روزنامه اطلاعات آمده است: «بعضی از سخنگویان پلیس برزیل اظهار داشته اند که ربایش هواپیما احتمالا برای این راهزن هوایی دلایل سیاسی نداشته بلکه انگیزه های مذهبی او را به ارتکاب این عمل واداشته است. دریافت پنج قبضه مسلسل خودکار و پنج دستگاه چتر نجات از جمله تقاضاهای فرد رباینده هواپیما بوده است. وی همچنین خواسته بود به او اجازه داده شود تا هواپیمای ربوده شده تجدید سوخت گیری کند و وی را از برزیل خارج سازد. در گزارش ها گفته نشده که وی در نظر داشته است به کجا برود. در گزارش ها اشاره شده است که جوان رباینده هواپیما زلفان و ریش بلندی داشته و خواستار آن بوده است که یک بیانیه سیاسی عینا به صورتی که خودش نوشته است از رادیو برزیل پخش شود. درباره وابستگی های سیاسی رباینده هواپیما اشاره ای در گزارش ها به چشم نمی خورد.»

2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید