بلیت قطار گران شد/ آخرین وضعیت پیش فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی

کدخبر: ۶۲۹۷۰۱
اقتصادنیوز: وضعیت قیمت بلیت قطار و اتوبوس برای سفرهای نوروزی همچنان مورد سوال مسافران است و به تازگی شاهد ابلاغ افزایش قیمت بلیت توسط وزارت راه و شهرسازی بوده ایم.
بلیت قطار گران شد/ آخرین وضعیت پیش فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سفرهای نوروزی با نزدیک شدن به ایام پایانی سال در حال داغ شدن است و خبرهای مربوط به قیمت بلیت وسایل نقلیه هم از گوشه و کنار به گوش می رسد. برخی از استان های کشور هم در حال آماده سازی برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

اما آنچه در این بین برای مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خبر افزایش قیمت بلیت وسایل نقلیه چون اتوبوس و قطار است. این دو وسیله نقلیه از دربرگیری قابل توجهی بین عموم برخوردار هستند و جمعیت کثیری از افراد برای حمل و نقل خود به دلیل قیمت اقتصادی تر دست روی این دو وسیله می گذارند.

خبر مرتبط
جزییات تازه از سفرهای نوروزی 1403/ کدام استان‌ها آماده شدند؟

اقتصادنیوز: روزهای پایانی سال در حالی فرا رسیده است که هنوز اخباری درباره پیش فروش بلیت های نوروزی منتشر نشده و تنها زمان سفرهای نوروزی اعلام شده است.

تصویب افزایش قیمت بلیت قطار

جالب اینجاست که امروز در صدونوزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مصوبه ای درباره ابلاغ افزایش قیمت بلیت قطار مطرح شد. براساس گزارش اکوایران، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی مصوبه ستاد تنظیم بازار در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در ارتباط با افزایش قیمت بلیت به ترتیب ۲۵ و ۲۹ درصد را برای قطارهای 5 ستاره مانند سایر قطارها حداکثر تا پایان سال جاری ابلاغ کند.

افزایش قیمت در حالی رخ داده است که به تازگی هم جلال مختاری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن در خصوص قیمت بلیت و نحوه فروش بلیت قطار‌ها گفته بود: قیمت بلیت قطار‌های نوروزی تغییر و یا  افزایشی نخواهد داشت و همانند اسفند ماه نحوه فروش اینترنتی خواهد بود به طوری که در ۴ ساعت ابتدایی فروش کاملا اینترنتی و بعد از آن به صورت اینترنتی و حضوری خواهد بود.

بلیت اتوبوس گران شد؟

این در حالیست که چندی هم خبری درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس منتشر شد، خبری که با واکنش یک مقام مسئول و تکذیب افزایش همراه بود. احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری در خصوص نرخ 500 هزار تومان بلیت اتوبوس تهران-اهواز، اظهار کرد: افزایش قیمت بلیت اتوبوس را تکذیب می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه اجازه افزایش قیمت بدون مجوز را نمی‌دهیم، به تسنیم گفت: شرایط ناوگان اتوبوسرانی کشور مطلوب نیست. در زمان حاضر حدود 7500 دستگاه اتوبوس داریم که می‌توانند در مسیرهای دور سرویس‌دهی داشته باشند.

عامری همچنین درباره نرخ بلیت اتوبوس برای ایام نوروز و میزان افزایش آن اظهار کرد: ‌هنوز  در این رابطه به توافق نرسیده‌ایم و معتقدیم قیمت بلیت اتوبوس به اندازه تورم باید افزایش یابد.

وی درباره پیش‌فروش بلیت اتوبوس نیز بیان کرد: با توجه به این‌که دارایی‌ها (تعداد اتوبوس فعال) را نمی‌دانیم، فعلاً برنامه‌ای برای پیش‌فروش نداریم.

آخرین جزییات از تعیین نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل

این در حالیست که هنوز پیش فروش بلیت های نوروزی مشخص نشده است و آخرین خبری که در این باره منتشر شد، به سخنان معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد سفرهای نوروزی وزارت راه وشهرسازی اختصاص دارد که به جزئیاتی درباره زمان آغاز سفرهای نوروزی پرداخته بود. براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار هادیان فر معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی  به اعضا و نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه اعلام کرد: برای تعیین نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل مسافر در هفته آینده جلسه‌ای برگزار و متناسب با سفرهای کوتاه، متوسط و بلند، نرخ مناسب با رعایت حال مردم و شرکت‌های حمل و نقلی در ایام برگزاری سفرهای نوروزی در وزارت راه و شهرسازی تعیین و اعلام می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: باید شرایط برای سفرهای نوروزی پیش رو به گونه‌ای دگرگون شود تا تمامی اقشار جامعه، عموم مردم، دولت و سایر دستگاه‌ها از خدمات وزارت راه و شهرسازی در این ایام رضایت کامل داشته باشند.

نکته مهم این است که با توجه به آنکه زمان سفرهای نوروزی سال جدید ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه اعلام شده است. بنابراین برنامه ریزی دقیق برای عرضه بلیت و تهیه ناوگان مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید