آمریکا خشم چین را برانگیخت

وزیر امنیت عمومی چین از وزیر امنیت داخلی ایالات متحده خواست تا به آزار و اذیت دانشجویان چینی در حال ورود به ایالات متحده پایان دهند.

در این دیدار، وانگ شیاهونگ از آلخاندرو مایورکاس خواست اطمینان حاصل کند که شهروندان چینی در بدو ورود با رفتار منصفانه‌ای مواجه می‌شوند.

طرف چینی همچنین از همتای آمریکایی خود خواست تا تصمیم ایالات متحده برای قرار دادن چین در فهرست کشورهای عمده ترانزیت یا تولید مواد مخدر را «تصحیح» کند. مقامات ایالات متحده چین را به شریک بودن در تجارت فنتانیل متهم می‌کنند که بسیار قوی‌تر از هروئین است و مسئول بیش از ۷۰ هزار مرگ و میر در سال ناشی از مصرف بیش از حد در ایالات متحده است.

خبر مرتبط
بایدن در حال زمینه چینی برای یک معامله بزرگ است

به گفته ۹ تحلیلگر و مقام سابق دولت آمریکا که از طرح های واشنگتن مطلع اند، دولت بایدن در حال زمینه چینی برای یک معامله بزرگ جاه طلبانه است که عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان را به برداشتن گام های اساسی به سمت تشکیل دولت فلسطینی پیوند خواهد زد. این قمار دیپلماتیک می تواند چهره خاورمیانه را متحول سازد و میراث سیاست خارجی دولت بایدن را شکل دهد. اما این طرح با چالش های پیچیده ای مواجه است که بسیاری معتقدند نمی توان بر آنها فائق آمد.

به نقل از فیگارو، پکن بارها اعلام کرده است که اتباع چینی با مدارک مسافرتی معتبر در فرودگاه‌های ایالات متحده با بازجویی و اخراج مواجه شده‌اند.

ماه گذشته، سفارت پکن در واشنگتن به مسافران چینی توصیه کرد از فرودگاه بین‌المللی واشنگتن-دالس خودداری کنند.

خبر مرتبط
روسیه آمریکا را کلافه کرد/ درخواست بلینکن از چین و هند

آنتونی بلینکن از وزرای خارجه چین و هند خواست تا از سران کشورهای خود بخواهند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را از برنامه‌هایش برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا منصرف کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.