شهرک نشینان شمال فلسطین از بیم حزب الله به خانه هایشان بازنمی‌گردند

 رسانه‌های اسرائیلی می گویند که برای مثال ساکنان شهرک «کریات شمونه» در شمال اسرائیل نمی‌خواهند به محل سکونت خود باز گردند.

علت عدم بازگشت آنها این است که آنها گمان می‌کنند که حزب‌الله در پایین منازل انها، دست به حفر تونل زده است.

کریات شمونه از جمله مناطقی است که در طول جنگ غزه، بارها هدف حملات موشکی انتقام جویانه حزب الله لبنان قرار گرفته است.

در تازه ترین رویداد ، جمعه شب گذشته مناطق شمالی فلسطین اشغالی از جمله «الجلیل» و کریات شمونه هدف حملات سنگین موشکی قرار گرفت و آژیر خطر در شهرک های صهیونیست‌نشین به صدا درآمد.

به گزارش ایرنا، در پی حملات حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی، هزاران شهرک‌نشین صهیونیست از این منطقه فرار کرده‌اند. آنها کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و شخص وی را مقصر این شکست می‌دانند و می گویند که کابینه به وضعیت آنها بی‌توجه است. به همین دلیل حاضر به بازگشت به منازل خود در نزدیکی مرزهای لبنان نیستند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» بتازگی با انتشار تصاویر مقامات برخی شهرک های صهیونیست‌نشین که پشت در دفتر نخست‌ وزیری خوابیده بودند، نوشت: شهرک نشینان از بازگشت به شهرک ها هراس دارند.

این روزنامه چاپ تل آویو، دادن مهلت به شهرک نشینان برای ماندن در اقامتگاه های موقت تا تابستان را درخواست مقامات شهرک‌های صهیونیست نشین اعلام کرد و افزود: وزارت دارایی اعلام کرده که شهرک نشینان باید تا اول مارس، اقامتگاه های موقت را ترک و به شهرک های خود برگردند.

عملیات مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه که در پاسخ به بیش از هفت دهه جنایات اشغالگران صهیونیست انجام شد، به آواره شدن صدها هزار صهیونیست در جنوب و شمال سرزمین های اشغالی انجامید.

رژیم صهیونیستی به خاطر تنگناهای اقتصادی ناشی از جنگ علیه غزه دیگر توان تامین نیازهای آوارگان در اقامتگاه های موقت را ندارد و تلاش می کند تا آنها را به شهرک هایشان برگرداند.

تل آویو به خوبی می داند که تا آتش بس در غزه برقرار نشود، آرامش به مرزهای شمالی و جنوبی سرزمین های اشغالی برنخواهد گشت و شهرک‌نشینان خواب راحت نخواهند داشت، بنابراین چاره ای جز تسلیم شدن در مقابل مقاومت فلسطین و پذیرش شروط آتش‌بس ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.