سبزترین کشور جهان را بشناسید+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، طبق گزارش سازمان ملل متحد (UN)، جنگل‌های جهان ۳۱ درصد از سطح زمین را پوشش می‌دهند. آنها هر سال تقریباً ۶/۱۵ میلیارد تن دی‌اکسیدکربن (CO۲) جذب می‌کنند. بیش از نیمی از این پوشش سبز در سراسر جنگل‌های شمالی روسیه و کانادا، آمازون در آمریکای جنوبی و جنگل‌های مخروطی و برگ‌پهن چین گسترده شده است. این جنگل‌ها، کربن هوا را تصفیه می‌کنند، آب را فیلتر می‌کنند، از فرسایش خاک جلوگیری می‌کنند و به عنوان یک حائل مهم در برابر تغییرات آب‌و‌هوایی عمل می‌کنند.

آسیا که جنگل‌های شمالی روسیه، جنگل‌های برگ پهن ‌چین، جنگل‌های حرا در اندونزی و کمربند سبز در امتداد هیمالیا را در خود جای داده است، دارای برخی از غنی‌ترین و متنوع‌ترین سایبان‌های سبز جهان است.

خبر مرتبط
مردم در تخریب محیط زیست بی تقصیرند/ عامل اصلی تخریب ...

​معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دنیا مخربان اصلی محیط زیست معمولاٌ پروژه‌های سنگین مربوط به دستگاه های اجرایی هستند و مردم تقصیر زیادی در تخریب محیط زیست در مقایسه با این پروژه‌ها ندارند.

روسیه بیش از یک‌پنجم درختان جهان را در ۸۱۵میلیون هکتار دارد که وسیع‌تر از پوشش آمازون است. مانند جغرافیای این کشور، بیشتر جنگل‌های روسیه در آسیا واقع شده‌اند، اما در اروپا نیز گسترش یافته‌اند.

به گزارش تجارت فردا، در جنوب شرقی و با پوشش جنگلی تقریباً ۲۲۰ میلیون‌هکتاری، چین پنجمین کشور سرسبز جهان است. در سال ۱۹۹۰، جنگل‌های چین تنها ۱۵۷ میلیون هکتار وسعت داشتند که 7/16 درصد از زمین‌های آن را پوشش می‌دادند. تا پایان سال ۲۰۲۰، این پوشش جنگلی به لطف چندین دهه تلاش برای سبز کردن به 4/23 درصد رسید.

از سوی دیگر، سومین کشور با تنوع زیستی، یعنی اندونزی، در حال از دست دادن سایبان سبز خود است. این کشور با پوشش جنگلی ۹۲ میلیون‌هکتاری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از گیاهان، پستانداران و پرندگان شناخته‌شده جهان را در خود جای داده است. متاسفانه در طول ۵۰ سال گذشته، ۷۴ میلیون هکتار از درختان جنگل‌های بارانی این کشور قطع، سوخته یا تخریب شده است.

58

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.