کنایه رسانه اماراتی به ایران/ منتظر جام ملت های ۲۰۲۷ عربستان باشید

یک رسانه اماراتی به دنبال حذف ایران از جام ملت‌های آسیا نوشت تیم ملی ایران برای جبران ۵۰ سال ناکامی در رسیدن به فینال باید منتظر جام ملت های ۲۰۲۷ عربستان باشد.

پایگاه خبری «الاتحاد» امارات در یادداشتی با عنوان «دوری ۵۰ ساله ایران از فینال» به حذف تیم ملی ایران پرداخت و نوشت: تیم ملی ایران در دیداری دراماتیک پر نوان در حالی که ابتدا پیش افتاده بود شکست خورد تا ناکامی این تیم در رسیدن به فینال ۵۰ ساله شود چرا که که این تیم از سال ۱۹۷۶ به این دیدار نرسیده است.

خبر مرتبط
اولین واکنش علی مطهری به شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر

علی مطهری با انتشار توئیتی به شکست تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل قطر در جام ملت های آسیا واکنش نشان داد.

این رسانه در ادامه نوشت: تیم ملی ایران ۷ بار نتوانست از نیمه نهایی صعود کند، در سال ۱۹۸۰ برابر کویت حذف شد و سپس ۳ بار متوالی (۱۹۸۴، ۱۹۸۸، ۱۹۹۲) مقابل عربستان سعودی شکست خورد و در سال ۲۰۰۴ در ضربات پنالتی مقابل چین ناکام ماند و پس از آن ۱۵ سال در نیمه نهایی غایب بود تا اینکه در سال ۲۰۱۹ مقابل ژاپن به نیمه نهایی برگشت اما با ۳ گل حذف شد و در سال ۲۰۲۳ هم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب قطر شد. این شکست موجب شد مردم ایران حالتی از خشم و غم را تجربه کنند چرا که پس از برتری برابر ژاپن، امیدها برای صعود به دیدار نهایی زیاد شده بود.

«الاتحاد» در پایان نوشت: تیم ملی فوتبال ایران به این ترتیب باید منتظر جام ملت‌های ۲۰۲۷ عربستان باشد تا دوباره تلاش کند و بتواند پس از نیم قرن به دیدار نهایی برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.