ادعای پنتاگون درباره پاسخ به کشته شدن نظامیان آمریکایی

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد پاسخ به حمله به نیروهای آمریکایی در پایگاه اردن که منجر به کشته شدن ۳ تن از آنها شد، «چند سطحی و در بازه‌های زمانی خواهد بود.»

خبر مرتبط
روایت میلر از پاسخ آمریکا به کشته شدن نظامیانش/ تنش‌زا نخواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پاسخ آمریکا به کشته شدن نظامیانش در اردن تنش‌زا نخواهد شد.



سپیده‌دم روز یکشنبه پایگاه «برج ۲۲» آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن هدف حملات پهپادی قرار گرفت و آمریکا شامگاه آن روز اعلام کرد بر اثر این حمله، سه نظامی آمریکایی کشته و دستکم ۴۰ نفر هم زخمی شدند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: واشنگتن به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست اما حملات علیه نیروهای آمریکایی را نادیده نمی‌گیرد و به شکل مناسب پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم‌چنین گفت کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست و در وضعیت جنگی با این کشور هم قرار ندارد.

وی مدعی شد حضور نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق برای مبارزه با داعش است.

این مقام پنتاگون همچنین درباره اقدامات جنبش ارتش یمن در دریای سرخ مدعی شد: در حال انجام حملات دفاعی پیشگیرانه علیه حوثی‌ها برای از بین بردن توانایی آنها هستیم.

وی افزود: تلاش‌های ما در دریای سرخ برای حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی و تضعیف توانایی حوثی‌ها ادامه دارد. برای دفاع از کشتیرانی‌ بین‌المللی با متحدان و شرکای خود در منطقه همکاری نزدیک داریم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد: ما توانایی حوثی‌ها را تضعیف کرده‌ایم، اما می‌دانیم که آنها قابلیت‌های بیشتری دارند.

ارتش یمن از زمان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ را هدف قرار می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.