بزرگترین هواپیماسازی جهان چقدر درآمد دارد؟

سهام بزرگترین هواپیماسازی جهان، بوئینگ پس از انتشار آخرین نتایج مالی برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ بیش از ۶ درصد افزایش یافت.

بوئینگ ۱۵۷ هواپیمای تجاری را در سه ماهه چهارم به مشتریان خود تحویل داد و سفارشات خالص ۶۱۱ هواپیما را ثبت کرد که نشان‌دهنده چشم‌انداز قوی برای رشد فروش در آینده است. درآمد سه ماهه این شرکت نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت و سود عملیاتی آن از منفی به مثبت تبدیل شد.

خبر مرتبط
برقراری پروازهای این شهر به مشهد بعد از 2 سال

آخرین پرواز خرم آباد – مشهد در دی ماه ۱۴۰۰ انجام شد و پس از دو سال وقفه مجدد دایر شد.

بوئینگ درآمد سه ماهه بالای ۲۲.۰۲ میلیارد دلار در مقابل ۲۱.۰۷ میلیارد دلار مورد انتظار را گزارش کرد. درآمد فروش تجاری بوئینگ برای سه ماهه چهارم به ۱۰.۴۸ میلیارد دلار در مقابل ۱۰.۰۴ میلیارد دلار مورد انتظار رسید. بوئینگ از نقطه نظر سودآوری، زیان تعدیل شده به ازای هر سهم ۰.۴۷ دلار در مقابل زیان ۰.۷۶ دلار تخمین زده شده را ثبت کرده است.

بوئینگ جریان نقدی عملیاتی خود را ۳.۳۸ میلیارد دلار و حاشیه سود عملیاتی ۰.۴ درصد در مقایسه با حاشیه منفی ۳.۲ درصدی سال گذشته را گزارش کرد.

زیان خالص بزرگترین شرکت سازنده هواپیمای جهان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است البته ۳۰ میلیون دلار زیان در مقایسه با زیان ۶۶۳ میلیون دلاری در سال گذشته داشته است.

زیان هر سهم به‌طور سالانه از ۸.۳۰ دلار به ۳.۶۷ دلار کاهش یافت، با این حال، این شرکت تصمیم گرفته است تا پیش‌بینی سال ۲۰۲۴ را ارائه نکند که به نظر می‌رسد به دلیل حادثه پنجم ژانویه مربوط به یکی از هواپیماهای ۷۳۷-۹ MAX آن باشد.

سهام بوئینگ با افزایش ۶.۰۷ درصدی به ۲۱۲.۶ دلار در ساعت ۱۱ و ۲۱ دقیقه صبح به وقت شرقی رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.