چین استوارنامه نماینده طالبان را پذیرفت + عکس

پذیرش استوارنامه نماینده طالبان از طرف پکن در حالی صورت گرفت که حکومت سرپرست در افغانستان از زمان به دست گرفتن قدرت در تابستان ۱۴۰۰، توسط هیچ کشوری به طور رسمی به رسمیت شناخته نشده و فقط شماری از کشورها دفاتر و مراکز سیاسی خود در کابل را فعال نگاه داشته‌اند.

اسدالله بلال کریمی، یکی از سخنگویان پیشین طالبان روز جمعه (۱۰ آذر) رونوشت استوارنامه‌ خود را به «خونگ لِی» مدیرکل تشریفات وزارت‌ امور خارجه چین تقدیم کرده بود.

خبر مرتبط
ارتش چین از سه جهت تایوان را محاصره کرد

رسانه‌های ژاپنی امروز دوشنبه اعلام کردند که ارتش چین ۴ کشتی جنگی را بار دیگر در اطراف جزیره تایوان مستقر کرده است.

چین به طالبان رسمیت داد/ پکن سفیر امارت اسلامی را پذیرفت

کریمی به مقامات پکن اطمینان داده که از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه چین نخواهد شد.

وانگ ونبین در ۱۴ آذر ماه تاکید کرده بود که اگر طرف‌های مختلف پاسخ مناسبی نسبت به نگرانی‌های خود دریافت کنند، به رسمیت شناختن طالبان امری طبیعی خواهد بود.

خبر مرتبط
خشم روزنامه جمهوری اسلامی از درخواست تازه چین از ایران/ پایتان را از گلیم خود درازتر نکنید

جمهوری اسلامی نوشت: درباره اینکه مسئولان ایرانی چه جوابی به خواسته مقامات چینی داده‌اند اطلاعی در دست نیست ولی ما به عنوان مردم ایران این پاسخ را به آنان می‌دهیم که شما برای حفاظت از منافع خودتان هم که شده قدمی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه‌ای که بیشترین روابط تجاری را در آن جستجو می‌کنید بردارید تا در پرتو آن به منافع خود نیز برسید.

وی در خصوص پذیرش نماینده طالبان در پکن گفته بود: چین از طالبان خواسته است که با قاطعیت با تمام نیروهای تروریستی مبارزه کند، با همه کشورهای جهان، به ویژه کشورهای همسایه، هماهنگ باشد تا در اولین فرصت در جامعه بین المللی ادغام شود.

ونبین تاکید کرده بود که پکن همیشه بر این باور بوده که افغانستان نباید از جامعه جهانی کنار گذاشته شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.