حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

نوسان اندک سکه و دلار در آخرین روز دی‌ماه

کدخبر: ۶۲۳۴۳۰
اقتصادنیوز: در بازار امروز شنبه ۳۰ دی ماه قیمت دلار و درهم نزولی شدند. اما بنابر اعلام سایت اتحادیه طلا وجواهر قیمت سکه امامی ثبات را تجربه کرد.
نوسان اندک سکه و دلار در آخرین روز دی‌ماه

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی  هسته مرکز ی بازار  طلا و سکه حکایت از آن دارد که در معاملات روز جمعه قیمت اونس جهانی به سطح ۲۰۳۸ دلار رسید ؛ اما در زمان تدوین این نگارش قیمت طلای جهانی در حدود ۲۰۲۹ دلار معامله شد. آن‌طور که رویترز نوشته به دنبال درگیری‌های خاورمیانه تقاضا برای خرید طلا به‌عنوان یک دارایی امن تا حدودی بیشتر شده است. البته سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد سیاست نرخ بهره در سال جاری میلادی هستند.

 در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با دو روز قبل ۱۸ هزار تومان گران شده است همچنین طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی امروز تا ۳۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان ریزش کرد و در نیمه دوم روز با ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به‌ روز پنجنشبه هفته قبل ثابت بود. 

در مورد بازار ارز هم معامله گران می گویند  در وز های اخیر اخبار منفی در بازار سایه انداخته است. فعالان بازار بر این باورند که افزایش قیمت دلار تهران در روز های اخیر به‌صورت هیجانی بوده و جو روانی بازار موجب شده سطح تقاضا برای خرید دلار زیاد شود. این دسته از تحلیگران  می گویند با فروکش‌کردن خبرهای منفی، قیمت‌ها دوباره به حالت قبل باز خواهد گشت و ازاین‌رو باید از خرید هیجانی دوری کرد.

امروز هم با وجود اینکه اخبار منفی بر سر بازار سنگینی می کرد اما معامله‌گران مدعی بودند  که قیمت ها نزولی شده است. برخی از بازیگران ارزی می گفتند به نظر می رسد بازار ساز در شرایط فعلی دست پر وارد بازار شده و سعی دارد جلوی هیجانات ارزی را بگیرد .

در همین راستا در هرات قیمت دلار امروز  نزولی شد. طبق ادعای آنها دلار هرات امروز با ۵۳ هزار و ۵۰ تومان راهی بازار شد و در عصر با ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. از نگاه فعالان اقتصادی  اولین حمایت دلار هرات ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان و حمایت بعدی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۲ هزار و ۶۷۰ تومان خواهد بود.

علاوه بر دلارهرات ُ نرخ حواله درهم نیز امروز کاهشی بود.قیمت درهم که دو روز قبل با ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شده بود امروز با ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در نیمه ظهر تا ۱۴ هزار و ۷۳۰ تومان عقب‌نشینی کرد.فارغ از هرات و دبی امروز برخی ها مدعی بودند که دلار تهران در معاملات پشت خطی دیروز با ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد و امروز با ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی شد و تا نیمه ظهر بر روی همین قیمت معامله شد اما عصر بر روی ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت. 

در بازار رسمی هم قیمت دلار امروز، ‌‌‌شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش اندک دو تومانی در سطح ۴۲ هزار و ۹۲۲ تومان قرار گرفته است.

از سوی دیگر قیمت یورو نیز که عموما با نوسان‌های متفاوتی همراه است امروز افزایشی شده و با نوسان ۱۲۳ تومانی معادل ۴۶ هزار و ۷۲۹ تومان اعلام شده است.در همین راستا قیمت درهم امارات  نیز با رقم ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به روز کاری گذشته تغییر محسوسی نداشته است

.نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۹ هزار و ۵۲۳ تومان، ۴۳ هزار و ۲۸ تومان و ۱۰ هزار و ۷۶۲ تومان درج شده است.

قیمت دلار امروز، ‌‌‌شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش اندک دو تومانی در سطح ۴۲ هزار و ۹۲۲ تومان قرار گرفته است.

از سوی دیگر قیمت یورو نیز که عموما با نوسان‌های متفاوتی همراه است امروز افزایشی شده و با نوسان ۱۲۳ تومانی معادل ۴۶ هزار و ۷۲۹ تومان اعلام شده است.

در همین راستا قیمت درهم امارات  نیز با رقم ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به روز کاری گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۹ هزار و ۵۲۳ تومان، ۴۳ هزار و ۲۸ تومان و ۱۰ هزار و ۷۶۲ تومان درج شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید