ارتش انگلیس در یک قدمی بحران بزرگ

 این مشکل در ارتش انگلیس بسیار وخیم و بحرانی است؛ جایی که در حال حاضر از حدود ۷۵ هزار نیرو، فقط ۵۳ هزار نفر در شرایط «کاملا مطلوب» برای انجام عملیات‌ها در خطوط مقدم «مناسب» در نظر گرفته می‌شوند.

روزنامه دیلی‌تلگراف انگلیس در گزارشی با اشاره به این وضعیت مخاطره‌آمیز می‌نویسد: این آمار بدین معناست که ۳۰ درصد از کل نیروهای ارتش ما یا سه نفر از هر ۱۰ سرباز برای شرایط مبارزه به طور کامل آماده نیستند.

پیش‌بینی می‌شود که این بحران، فشارها بر روی «گرانت شپس» وزیر دفاع انگلیس را افزایش دهد.

خبر مرتبط
هشدار مدودف به انگلیس درباره دخالت در جنگ روسیه و اوکراین

رئیس‌جمهور سابق روسیه به بریتانیا هشدار داد که هر گونه اعزام و استقرار نیروهای بریتانیایی در اوکراین به منزله جنگ با روسیه است.

طبق آماری که وزارت دفاع انگلیس منتشر کرده است، در کل ۲۸ هزار و ۶۶۴ پرسنل در سرتاسر نیروهای مسلح بریتانیا در حال حاضر برای عملیات‌های رزمی مناسب نیستند.

در حالی که برخی از نظامیان انگلیسی طی عملیاتی اضطراری در خارج از این کشور مستقر می‌شوند، اما بسیاری از آنها قادر نیستند در این عملیات‌ها شرکت و یا حتی پایگاه امن خود را ترک کنند. دیلی‌تلگراف در ادامه می‌نویسد: کمبود نیرو باعث شده تا بریتانیا نتواند ناوهای هواپیمابر خود را برای عملیات‌هایی علیه ارتش یمن استفاده کند.

طبق آنچه وزارت دفاع انگلیس گزارش می‌دهد، ارتش این کشور مشتکل از ۷۴ هزار و ۱۱۰ پرسنل است که فقط ۵۳ هزار و ۱۹۲ نفر برای انجام عملیات‌ها کاملا به لحاظ پزشکی آماده هستند. هم‌چنین ارتش انگلیس در استخدام نیروهای جدید ضعیف عمل کرده است. طبق آمار، قرار بود در سال گذشته میلادی ۸۲۲۰ نفر در ارتش استخدام شوند اما این رقم در نهایت ۵۵۶۰ نفر بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.