این چند روز به شمال نروید/ هشدار درباره ریزش سنگ در جاده ها

مدیرکل مدیریت بجران استانداری مازندران نسبت به ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ای هشدار داد.

حسینعلی محمدی اظهار کرد: براساس پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر عبور سامانه سرد بارشی تا اواخر امروز شاهد بارش متناوب برف و باران، وزش باد و مه گرفتگی در ارتفاعات نیمه غربی استان، آلاشت، بلده، سوادکوه، سیاه بیشه، کجور و کلاردشت خواهیم بود.

محمدی افزود: کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و مواج شدن دریا در این مدت از پیامدهای این سامانه بارشی است.

خبر مرتبط
این 18 استان امروز برفی و بارانی می شوند

بارش باران و برف فردا (جمعه) در نوار غربی کشور، برخی مناطق استان‌ها واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط شمال‌شرق کشور رخ می‌دهد.

وی گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محورهای کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم، و وسایل زمستانی با کسب اطلاعات از مسیر (نیروهای پلیس راه و راهداری) و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

محمدی ادامه داد: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از فضای باز، حاشیه رودخانه‌ها، دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع و در مناطق امن نگهداری کنند.

خبر مرتبط
سامانه بارشی جدید در راه کشور/ هشدار کولاک برف در ۱۵ استان

شنبه هفته آینده سامانه جدید از شمال غرب وارد کشور شده که بارش بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور می‌شود.

وی افزود: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلوها و بیلیبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تاکید کرد: همه فعالیت‌های دریایی، تفریحی و صیادی در زمان مواج و طوفانی بودن دریا جداً خودداری کنند.

محمدی گفت: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و طیور نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دما اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

وی تصریح کرد: نیروهای خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع حوادث احتمالی در استان هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.