حال وزیر دفاع آمریکا وخیم شد؟

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع هنوز در بیمارستان بستری است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رایدر افزود: «در حال حاضر تاریخ مشخصی برای ترخیص او از بیمارستان نداریم.»

رایدر توضیح داد که آستین رو به بهبودی است و روحیه خوبی دارد و تاکید کرد که پنتاگون بعدا اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامتی وزیر ارائه خواهد کرد.

خبر مرتبط
پیام محرمانه اسرائیل به آمریکا درباره اقدام نظامی علیه حزب‌الله

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «اسرائیل» با ارسال پیامی برای آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که علاقه‌مند است اقدام دیپلماتیکش موفقیت‌آمیز باشد، اما اگر این اقدام شکست بخورد، مجبور خواهد بود برای «حذف» حزب‌الله از جنوب لبنان اقدام نظامی را در پیش بگیرد.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که به محض بهبودی مشتاقانه منتظر بازگشت به وظایف خود در پنتاگون است.

او به دلیل وخامت وضعیت سلامتی که علت دقیق آن مشخص نیست، در بیمارستان بستری شده‌است.

همچنین آسوشیتدپرس گزارش داد ناکامی پنتاگون در افشای بستری شدن وزیر دفاع در بیمارستان نشان دهنده عدم شفافیت خیره کننده درباره بیماری او، میزان جدی بودن و زمان ترخیصش است. چنین حفظ محرمانگی در حالی که آمریکا در بحران‌های امنیت ملی گسترده‌ای گیر افتاده خلاف همکاری استاندارد با رئیس جمهور و سایر مقامات ارشد ایالات متحده و اعضای کابینه است.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت: «تا روز پنجشنبه به معاون وزیر دفاع کاتلین هیکس اطلاع داده نشده بود که آستین از اول ژانویه در بیمارستان بستری شده‌است. هنگامی که به او اطلاع داده شد، هیکس شروع به تهیه بیانیه‌هایی برای ارسال به کنگره کرد و برنامه‌هایی برای بازگشت به واشنگتن انجام داد.»

این مقام توضیح داد: «هیکس برای تعطیلات در پورتوریکو بود، اما تجهیزات ارتباطی با خود داشت تا در تماس بماند. او در روز سه شنبه در مورد برخی از وظایف در سطح وزیر منصوب شده بود.»

وی افزود: «پنتاگون نگفت که آیا کاتلین هیکس روز سه‌شنبه توضیحی در مورد اینکه چرا برخی از وظایف آستین را بر عهده می‌گیرد یا خیر، دریافت کرده‌است یا خیر، اما در هر حال انتقال اختیارات بدون توضیح دقیق غیرمعمول نیست.»

به گفته سه نفری که از بستری شدن آستین در بیمارستان مطلع بودند، بایدن نیز از بستری شدن آستین در بیمارستان مطلع نشده تا اینکه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی روز پنجشنبه به او اطلاع داد.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.