واکنش بشار اسد به حادثه انفجار کرمان/ تروریست‌ها نتوانستند کاری کنند که ملت‌ها دفاع از حاکمیت خود را رها کنند

بشار اسد با اشاره به اینکه ملت سوریه، شریک غم قربانیان این حادثه تروریستی هستند، گفت: این حملات که غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد، بیانگر میزان عجز تروریستها و حامیانشان است.

وی همچنین گفت که حامیان تروریستها نتوانسته‌اند کاری کنند که ملتها از اصول خود دست بردارند و دفاع از حاکمیت خود را رها کنند.

دو انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشت که محکومیت کشورها و گروه‌های مختلف را در پی داشته است.

دولت‌های مکزیک، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دولت‌های آلمان، فرانسه، هلند، ایرلند و نروژ ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

خبر مرتبط
فوری/ داعش مسئولیت حملات تروریستی کرمان را برعهده گرفت

یک اکانت توییتری ادعا کرده است که داعش مسئولیت حملات تروریسی روز گذشته به گلزار شهدای کرمان را برعهده گرفته است.

دولت‌های عراق، عمان، قطر، عربستان سعودی، ترکیه و روسیه هم این واقعه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفتند و محکوم کردند.

مقاومت فلسطین و یمن هم این حمله را محکوم کردند. دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله چهارشنبه شب در چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق سخنرانی کرد و شهادت هموطنان ما را تسلیت گفت و بیان کرد که آن‌ها در همان راهی به شهادت رسیدند که سردار سلیمانی آن را طی می‌کرد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.