خشم رانندگان لهستانی از محموله مرموز اوکراین!

  پاولو کراوچوک، مدیر سازمان اوکراینی «اروپا بدون مرز» گزارش داده، رانندگان تریلی لهستانی که در اعتصاب هستند، اجازه نداده‌اند یک قایق گشت‌زنی شرکت «سیف بوتز اینترنشنال» (SAFE Boats International) در قالب کمک‌های دولت آمریکا به اوکراین ارسال شود.

به نوشته پایگاه اوکرایینسکا پراودا، کراوچوک گفت که گروه لهستانی‌هایی که مانع ورود این قایق به اوکراین شده‌اند، از اعضای حزب ضد اوکراینی «کنفدراسیون» هستند. آنها گفتند، تریلی حامل این قایق گشت‌زنی به آخر صف فرستاده‌ شده و این سوال مطرح است که آیا یک «قایق گران‌قیمت» تحت پوشش کمک بشردوستانه قرار گرفته و ارسال می‌شود، یا خیر.

تعلیق دانشجوی لهستانی به دلیل حمایت از غزه + عکس

کراوچوک همچنین اظهار  کرد، شرکت سازنده این قایق به او گفته که برای اوکراین ۲۷ قایق گشت‌زنی از مدل «واک اروند کبین» (Walk Around Cabin) ارسال کرده است.

به گفته کراوچوک در بیانیه‌ای که این شرکت منتشر کرده، آمده است: «این‌ها بخشی از برنامه کمکی دولت آمریکا هستند. این قایق‌های ارائه شده از سوی شرکت SAFE Boats قرار است به عنوان قایق‌های گشت‌زنی دولت اوکراین مورد استفاده قرار بگیرند و به عنوان قایق شخصی قرار نیست استفاده شوند.»

کراوچوک متذکر شد، هنوز با اطمینان نمی‌تواند بگوید قایقی که رانندگان جلوی انتقال آن را به اوکراین گرفته‌اند بخشی از همان محموله است یا خیر چون روی قایق روکش انداخته‌ شده است. کراوچوک نتیجه گرفت: «اما من فکر می‌کنم احتمالا این قایق هم یکی از همین مدل‌ها بوده و حزب کنفدراسیون با این کارش نه فقط دارد به اقتصاد اوکراین آسیب زیادی وارد کرده و ورود محموله‌های حیاتی به اوکراین را به صورت غیرمستقیم با تاخیر روبرو می‌کند، بلکه همچنین به طور مستقیم نیز دارد جلوی ورود یک محموله نظامی را می‌گیرد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.