گزارش اقتصادنیوز از بازار دلار و سکه

ثبت یک رکورد در بازار طلا، سکه اوج گرفت

کدخبر: ۶۱۳۴۷۹
اقتصادنیوز: قیمت طلا و سکه در بازار امروز شنبه ۱۱ آذر ماه پرواز کردند.قیمت دلار هم تقریبا ثابت ماند.
ثبت یک رکورد در بازار طلا، سکه اوج گرفت

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار امروز شنبه ۱۱ آذر ماه مسیر نزول را دنبال کرد.گفتنی است اسکناس آمریکایی امروز در هرات‌ با ۵۰ هزارو ۲۰۰ تومان راهی بازار شد واما برای مدتی کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد و بر روی ۴۹ هزارو ۹۵۰ تومان  قرار گرفت. در نیمه دوم معاملات نقدی بازار مذکور نرخ دلار هرات در مرز ۵۰ هزار تومان معامله شد.

فارغ از هرات ، دلار آمریکا که‌ روز پنجشنبه در تهران با ۵۰ هزارو ۵۰۰ تومان بسته شده بود امروز تا ۵۰ هزارو ۲۰۰‌تومان  پایین آمد و عصر  در حول و حوش ۵۰ هزارو ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزارو ۵۰۰ تومان به فروش رسید.بررسی ها حکایت از آن دارد که بیش از یک هفته س که‌ دلار تهران در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان در نوسان رفت و برگشتی بوده است.

علاوه بر بازار ارز، قیمت طلا هم‌امروز رکورد زد. شواهد نشان می دهد امروز اونس طلا ترمز برید و به تا سقف ۲۰۷۲ دلار پیشروی کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها در طول یک هفته گذشته اونس جهانی طلا، رشد ۶۹ دلاری را تجربه کرده است. این تغییر قیمت‌ها در طول یک ماه گذشته در حد ۸۶ دلار بوده است.

اما چه اتفاقی افتاد که زمینه صعود طلا را فراهم کرد؟ تحلیلگران اقتصادی می گویند یکی از دلایل جذاب شدن خرید طلا، تداوم جنگ‌حماس و اسرائیل و به صدا درآمدن سوت پایان توافق آتش بس در نوار غزه بوده است.

از سوی دیگر، اظهارات جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا،  خیال سرمایه گذاران را نسبت به توقف روند افزایش نرخ بهره و کاهش احتمالی آن از ماه مارس را راحت کرد وهمین امر باعث شد قیمت طلا جهش خیره کننده ای را ثبت کند.

براساس گزارش رویترز، پاول تاکید کرد فدرال رزرو هنوز تصمیمی برای پایین آوردن نرخ بهره نگرفته است. بازارها انتظار دارند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود و تا پایان سال آینده میلادی به زیر ۴ درصد برسد.

بنا به این گزارش، پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

در همین راستا با شوک طلای جهانی، قیمت طلا و سکه در ایران هم صعودی شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و ۵۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان به فروش رسید که  در مقایسه با دو روز قبل ۴۵ هزار تومان افزایش را تجربه کرد.

در کنار طلای ۱۸ عیار، قیمت طلای آب شده هم که روزهای گذشته در حول و حوش ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان‌ معامله شده بود امروز با ۱۰ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به فروش رسید.

همچنین امروز قیمت سکه امامی از سطح ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید