بایدن نگران حمله احتمالی اسرائیل به جنوب غزه

یک رسانه آمریکایی ادعا کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت که «نگران عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در جنوب غزه پس از پایان وقفه فعلی در جنگ است.»

پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد: دولت بایدن به شدت نگران است که عملیات اسرائیل در جنوب نوار غزه که دو میلیون فلسطینی در آن حضور دارند، منجر به تلفات غیرنظامی بیشتر شده و بحران انسانی در این منطقه را عمیق تر کند.

حماس: برای هر احتمالی پس از پایان آتش‌بس آماده‌ایم

این رسانه آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی که نام آنها را بیان نکرده است، گفت: "بایدن به نتانیاهو گفت که روش عملیات اسرائیل در شمال غزه، قابل تکرار در جنوب این منطقه نیست."

آکسیوس ادامه داد: «دو مقام آمریکایی و اسرائیلی گفتند که نتانیاهو به بایدن گفته است که عملیات در جنوب برای دستیابی به هدف اسرائیل به منظور نابودی حماس ضروری است و مردم اسرائیل هم اکنون توقف عملیات نظامی را نمی پذیرند.»

بر اساس این گزارش، نتانیاهو با درخواست بایدن برای گفتگوی آمریکا و اسرائیل در باره هر گونه عملیاتی در جنوب غزه قبل از هرگونه حمله موافقت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: امیدوار هستیم که وقفه‌ درگیری ها در غزه تمدید شود.

دیپلمات ارشد دولت جو بایدن افزود که آمریکا از تمدید آتش بس غزه برای آزادی اسرا حمایت می کند

گرینفیلد تصریح کرد: «تا زمانی که همه گروگان‌های حماس و سایر گروه‌ها آزاد نشوند، به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.»

سفیر آمریکا افزود: «همه اینها در دست حماس است. اسرائیلی‌ها گفته‌اند که اگر آنها به آزادی ۱۰ گروگان در روز ادامه دهند، وقفه‌ها را یک روز تمدید خواهند کرد. بنابراین واقعاً در دست آنها [حماس] است. من فکر می‌کنم ظرفیتی برای این امر وجود دارد و ما فعالانه در حال کار برای تمدید توافق هستیم.»

به گزارش خبرنگار ایرنا،  دولت بایدن با فشار عمومی گسترده برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت موافقت با آتش بس طولانی مدت در غزه مواجه شده است. واشنگتن تا کنون خواستار آتش بس نشده و گفته است که پایان جنگ به نفع حماس خواهد بود.

گیلعاد اردان سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره فلسطین و نوار غزه در نیویورک مدعی شد: «جنگ می تواند فردا یا حتی امروز پایان یابد مشروط بر اینکه حماس همه گروگان‌ها را آزاد و تمام تروریست هایی را که در کشتار هفتم اکتبر شرکت داشتند، تحویل دهد.»

این دیپلمات دولت افراطی بنیامین نتانیاهو، حماس را سازمانی تروریستی خواند و وزیران خارجه کشورهای عربی را نیز متهم به حمایت از آن و ادعا کرد: وزیران امور خارجه برخی از کشورهای عربی امروز به منظور حمایت از «یک سازمان تروریستی» که هدفش نابودی اسرائیل است، به اینجا آمده‌اند.

او خطاب به اعضای شورای امنیت مدعی شد:«این نفرت عمیق از اسرائیل و یهودیان از قبل از تاسیس آن تا امروز، از همان ایدئولوژی نسل‌کشی نشات می‌گیرد که حماس را به پیش می‌راند.»

سفیر تل آویو ادعا کرد: هر کسی که از آتش‌بس حمایت می‌کند، در اساس از ادامه حکومت ترور در غزه حمایت می‌کند.

سفیر اسرائیل، حماس را متهم به نادیده گرفتن مردم غزه کرد و مدعی شد: حماس به تنها چیزی که علاقه ‌مند بوده، اجرای راه‌ حل نهایی هیتلر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.