پهپادهای چاپ سه‌بعدی آلمان به اوکراین رسید

 یک پایگاه اینترنتی آمریکایی گزارش داد، سربازان ارتش اوکراین در چارچوب کمک‌های دریافتی از یک سازمان غیردولتی آمریکایی-اوکراینی و شرکت «دوناستال» آلمان، چند دستگاه پهپاد دوربرد «تایتان فالکون» که با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید شده را دریافت کرده‌اند.

تصمیمات تازه زلنسکی برای ارتش اوکراین/ تغییر فرمانده نیروهای پزشکی نیروهای مسلح این کشور

پایگاه «دیفنس بلاگ» نوشت، تاکنون سه دستگاه از این پهپادهای پیشرفته تولید شده و آلمان همه آنها را سخاوتمندانه در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده است.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، اوکراین مشغول اجرای آزمایش‌هایی برای این پهپادها در چارچوب اهداف عملیاتی خود و آزمودن انعطاف‌پذیری و قدرت آنها در زمین‌های مختلف است.

بر اساس این گزارش، این پهپاد دارای ویژگی‌هایی از جمله توانایی شش ساعت پرواز و برد عملیاتی ۴۰۰ کیلومتر است. این پهپاد از طرفی مجهز به دوربین‌های جاسوسی است.

شرکت آلمانی «تایتان دینامیکس» طراح این پهپادهای جدید بوده و به صورت تخصصی به روی توسعه هواپیماهای بال ثابت و با قابلیت صعود و فرود عمودی و تولید با چاپگرهای سه بعدی کار می‌کند. این شرکت به دنبال تولید پهپادهایی با کارایی و بازدهی بهبودیافته و برد افزایش‌یافته همراه با کاهش هزینه تولید است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.