کلاهبرداری عجیب به بهانه برنده‌شدن خودرو!

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و خود را مجری صداسیما معرفی کرده و گفته شما برنده یک دستگاه خودرو شده‌اید و حتی برای بنده تصاویر سند خودرو را نیز ارسال کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرم با ترفند‌های خود مالباخته را فریب داده و از او خواسته جهت دریافت جایزه خود کد‌های مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کند در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات فنی و پلیسی متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۱۵ نفر در روند رسیدگی پرونده افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتور‌های تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس‌ها نمی‌باشد، شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی نمایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.